Czynniki powodujące iż przedsiębiorstwo potrzebuje badać rynek produktów. Trzy grupy tych czynników: Powstanie i wstępne techniczne opracowanie pomysłu nowego środka produkcji wyrobu dotychczas nie produkowanego w tym przedsiębiorstwie i uznanych mu konkurencyjnych producentów lub wyrobu wytwarzanego przez konkurentów, ale w niedostatecznej ilości o nie najlepszej jakości lub zbyt drogiego.
Otrzymanie zapytań ofertowych od jednego lub kilku potencjalnych odbiorców zainteresowanych sukcesywnymi i długookresowymi dostawcami określonego wyrobu, który nie jest dotychczas wytwarzany, ale którego produkcja jest w firmie technicznie możliwa
Otrzymanie zamówienia na dotychczas produkowane wyroby od określonych kontrahentów w sytuacji gdy obecne i ewentualnie przyszłe zdolności produkcyjne są większe. Konieczne jest uzyskanie orientacji czy można liczyć na większy popyt na te wyroby, aby móc określić skalę aktualnej i docelowej produkcji oraz niezbędnych inwestycji.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)