Badanie rynku

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 931
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badanie rynku - strona 1 Badanie rynku - strona 2

Fragment notatki:

Badanie rynku Na badanie rynku składa się: Analiza rynku - przy pomocy odpowiedzi na następujące pytania:
kto będzie korzystał z produktów lub usług firmy
z jakiego obszaru można przyciągnąć klientów
co charakteryzuje ludność na terenach działalności firmy
czy na tych terenach wzrasta liczba ludności
wiek osób, które będą klientami firmy
ile osób w tym wieku mieszka na terenie rynku firmy
jakie dochody powinni mieć klienci
ile osób o wymaganych dochodach zamieszkuje rynek
czy na tym rynku występuje realne zapotrzebowanie na produkt firmy
czy przedsiębiorstwo zdobędzie wystarczająco wielu klientów, aby działalność była opłacalna
jakie są inne istotne cechy klientów firmy Obserwacja konkurencji - do jej realizacji potrzebna jest odpowiedź na następujące pytania:
kim jest konkurencja firmy
czy konkurencja na rynku jest duża
czy jakaś firma o działalności podobnej odeszła ostatnio z rynku, jeśli tak, to dlaczego
czy będzie firma w stanie z powodzeniem konkurować
jakie są atuty i słabości firmy Sprzedaż próbna Szacunkowa ocena projektu Przy badaniu rynku są typowe następujące błędy:
Zadajemy pytania wszystkim oprócz potencjalnych nabywców
Ignorujemy ostrzegawcze sygnały w przekonaniu, że projekt musi się powieść
Zakładamy, że będziemy mogli skutecznie konkurować jedynie dzięki niższym cenom
Nie obliczamy czasu potrzebnego na każdy nowy rynek oraz zapewnienie firmie istotnego udziału w rynku
Nie doceniamy siły konkurencji oraz możliwych reakcji z jej strony
Prognozujemy sprzedaż w oparciu o założenie, że opanujemy 100 % rynku
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz