To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Badanie medium zewnętrznego: Wielkie powierzchnie na ścianach budynku Wielkie tablice wolnostojące Tablice średniej wielkości Billboardy Diapazon- dwustronne tablice umieszczone na betonowych donicach stojących prostopadle do ulicy Sandwich- dwustronna tablica umieszczona na słupach przy ulicy Citylight- najczęściej stosowane do reklam umieszczonych na przystankach komunikacyjnych K- board- tablica dwustronna umieszczona na deskach kiosków Strip Neony Reklamy w środkach komunikacji miejskiej Małe tablice umieszczone w witrynach sklepowych Drobne plakaty i ogłoszenia uliczne Outdoor jest pod każdym względem niepodobny do pozostałych tradycyjnych mediów. Outdoor to w 100% przekaz reklamowy, a nie „dodatek” do treści redakcyjnych Dla widza nośnik nie istnieje, tylko przekaz reklam Nie można zapytać czy widz oglądał konkretną tablicę lub egzemplarz konkretnego zbioru tablic Outdoor nie wymaga aktywności ze strony odbiorcy Outdooru widz nie wybiera- to outdoor wybiera widza Outdoor nie ma „lojalnego” targetu tylko taki, jaki znajdzie się w miejscach, w których zostaje zawieszona kampania. Outdoor, podobnie jak prasa(nie jak TV i radio), zawiera przekaz nie zmieniający się w czasie Przekaz nie ma określonego początku ani końca Dla outdooru nie wybiera się typu medium, lecz lokalizacji Pierwsze próby określenia widowni Outdoory miały miejsce już prawie 50 lat temu Pierwsze przybliżenie jakie próbowano uzyskać to pomiar natężenia ruchu w poszczególnych lokalizacjach W kolejnych latach udoskonalano metodę Jednak dopiero przełom technologiczny kilku ostatnich lat pozwala na realizację wszystkich zawierzonych celów i dostarczenie wszystkich potrzebnych wskaźników Outdoor- co mierzyć? Liczbę przejazdów i przejść potencjalnych odbiorców reklamy w pobliżu nośnika (obiektem badanym jest sieć ulic) Trasy jakimi potencjalni odbiorcy przemieszczają się czyli powtarzalność kontaktów z kampanią oraz strukturą demograficzną widowni (obiektem badanym jest próba respondentów) Widoczność nośnika w zależności od atrybutów tego nośnika oraz jego otoczenia jak i od syt. Potencjalnego odbiorcy (obiektem jest cała populacja tablic) Metoda
(…)
… pomiarów, współmiernie relacji
przestrzennych, wizualizacja i analiza przestrzenna
Łatwo dostępne precyzyjne przyrządy pomiarowe
Akumulatory o dłuższym czasie pracy i minimalizacja podzespołów elektr.
Łatwy dostęp do systemów GPS
Wzrost mocy obliczeniowej komputerów (kompletne złożone modele ruchu i
widoczności tablic)
Badanie medium zewnętrznego:
Wielkie powierzchnie na ścianach budynku…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)