1.Dlaczego bada się media? a) nie da się przeprowadzić kampanii bez dokładnej znajomości mediów b) obraz znany z życia jest odmienny od rzeczywistego c) pozwalają na porównywanie wskaźników i poszczególnych mediów d) badania określają: grupę docelową, zasięg i efektywność 3.Jednostki badające: a) Wyspecjalizowane jednostki badawcze (80%)- SMG/KRC (Millward Brown) - TNS Polska - AGB Polska b) Media (ITI, Eurozet), Domy mediowe i agencje reklamowe (20%) 4. Typy badań mediów a) TV - telemetria-badanie oglad.tv b) Radio - Radiotracking badanie sluch.radiac) Prasa -badania czytelności d)Internet - badania internetu i w Internecie e) Outdoor - badania zauważalności reklamy 5.Badanie słuchalności - prowadzi je KBR (Komisja Badań Radiowych) - na zlecenie KBR przeprowadza Millward Brown - na obszarze dawnych 49 województw - prowadzone w sposób ciągły - DAR -Badanie jest prowadzone przez telefon, zarówno z respondentami dostępnymi przez telefon stacjonarny jak i komórkowy. W trakcie wywiadu ustalane są fakty z dnia poprzedniego - Day After Recall uzupełniane panelem dzienniczkowym - 7000 respondentów/mies - część ogólnopolska i reprezentatywna -próba z operatu PESEL 6. Wskaźniki: badań radia a) analiza pasm czasowych słuchania radia ( % repondentów w przedziale czasu) b) analiza struktury (skład społ-demograf. Słuchaczy) c) analiza współsłuchalności d) analiza zasięgów (zasięg: tygodniowy, dzienny, w kwadransach) e) analiza udziałów (udział w czasie słuchania, udział w czasie słuchania grupy stacji) f) analiza czasów słuchalności (średni czas słuchania, średni czas słuchania grupy stacji, audytorium średniego kwadransu, audytorium średniego kwadransu grupy stacji) 7.Badania oglądalności TV - telemetryczne dane uzyskiwane są za pomocą telemetru -charakter dynamiczny (zipping) - w Polsce robie je Wielsen Audience Measurement - obiektywne badanie - przy użyciu telemetru- szacownay błąd 3-4% Zalety: kopalnia wiedzy o oglądalności TV - dostarcza wielu cennych danych, których zakres i precyzja są znacznie większe niż w przypadku wszystkich innych badań Wady: - nie wszysteki gosp. Domowe się zgadzają,-nawyki, zapominają włączyć i nie chcą się przyznać. 8.Badanie czytelnictwa - głównie realizowane przez Spółkę Poleskie Badania Czytelnictwa - właścicielem jest ZKDP - Związek Kontroli Dystrubucji Prasy - pod nadzorem zespołu ekspertów PBC - realizator: SMG/KRC 9. CPT - (cost per thousand) - Wskaźnik dotarcia do 1000 odbiorców przekazu. Opisuje on w jednostkach pieniężnych, ile kosztowało firmę dotarcie do tysiąca potencjalnych klientów; w marketingu bezpośrednim wskaźnik ten wykorzystuje się w celu porównywania efektywności i skuteczności różnych narzędzi zindywidualizowanej komunikacji marketingowej (czasami przelicza się także koszt dotarcia do jednego odbiorcy)
(…)
… - około 4000 marek i 310 kategorii - spośród nich obejmuje 300 tytułów b)Badanie syndykatowe, cykliczne, dwuetapowe - face to face - 48000 respondentów, około 200 tytułów - próba losowa (15-75 lat) z operatu PESEL, mają imienny charakter - 1 wizyta ankietera u respondenta (wywiad techniką CAPI - Computer Assisted Personal Interviev) - Respondent ma 5-7 dni na wypełnienie ankiery - 2 wizyta odbiór ankiety…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)