Metody i wskaźniki badawcze - ściąga

Nasza ocena:

3
Pobrań: 210
Wyświetleń: 1694
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody i wskaźniki badawcze - ściąga  - strona 1

Fragment notatki:


1.CPT - (cost per thousand) - Wskaźnik dotarcia do 1000 odbiorców przekazu. Opisuje on w jednostkach pieniężnych, ile kosztowało firmę dotarcie do tysiąca potencjalnych klientów; w marketingu bezpośrednim wskaźnik ten wykorzystuje się w celu porównywania efektywności i skuteczności różnych narzędzi zindywidualizowanej komunikacji marketingowej (czasami przelicza się także koszt dotarcia do jednego odbiorcy) GRP -( Gross Rating Point) . Parametr ten pozwala na określenie intensywności kampanii. Definicje GRP są różne. Najprostsza z nich mówi, że GRP to suma poszczególnych zasięgów. W nazwie wskaźnika używa się słowa rating, które określa np. poziom oglądalności programu. CPP (Cost Per Point) - koszt dotarcia - pozwala na określenie, ile dokładnie kosztuje dotarcie do 1% naszej grupy docelowej. Wskaźnik ten pozwala na obliczenie CPP dla poszczególnych stacji telewizyjnych czy radiowych. Daje to szansę na sprawdzenie, która stacja oferuje najniższe koszty w dotarciu do grupy celowej. Ponadto można obliczyć koszt pojedynczej emisji w danej stacji, aż wreszcie można określić CPP dla całej kampanii dzieląc całkowity koszt kampanii przez ilość GRP, CPE (Cost Per Engagement) - w reklamie online jest to model opłaty za zaangażowanie klienta. Samo wyświetlenie reklamy jest bezpłatne, a reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik dzięki reklamie wykaże określone zaangażowanie 2. Metody badawcze badanie czytelnictwa Metodologia Polskich Badań Czytelnictwa została opracowana przez ekspertów PBC, tak aby jak najlepiej uwzględnić specyfikę polskiego rynku wydawczego i reklamowego. Badanie prowadzone jest metodą wywiadów ankieterskich wspomaganych komputerowo, realizowanych z wylosowanymi osobami w ich domach.Badain te wykonuje się za pomocą metody CAPI. 3. zasadność badań mediów a) planowanie kampanii reklamowych bez wykorzystania wyników badań jest praktycznie niemożliwe b) zdroworozsądkowa wiedza o oglądalności telewizji czy czytelnictwa prasy i czasopism przeważnie niewiele ma wspólnego z rzeczywistością c) obliczanie parametrów umożliwiających porównywanie nośników reklamy wymaga precyzyjnych danych d) służą określeniu w ramach każdego z nośników zasięgu i profilu odbiorców 4. Grupy podmiotów, które realizują wyspecjalizowane instytucje badawcze, media ,domy mediowe i agencje reklamowe 5. Metody: a) telemetria-elektroniczny system pomiaru oglądalności programów telewizyjnych b) wywiad- rozmowa pomiędzy dwiema osobami, lub prowadzącym i grupą osób, podczas której osoba przeprowadzająca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania pewnych informacji c) ,sondaże d) obserwacje
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz