Badanie marketingowe - pojęcie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 798
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badanie marketingowe - pojęcie - strona 1 Badanie marketingowe - pojęcie - strona 2

Fragment notatki:


Badanie marketingowe - jest systematycznym obiektywnym procesem gromadzenia, przetwarzania oraz analizowania informacji w celu rozwiązania dowolnego problemu z zakresu marketingu w przedsiębiorstwie Cechy charakterystyczne badań marketingowych: Systematyczne - badania powinny być dobrze zorganizowane i zaplanowane jako integralna część sytemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwie, Obiektywne - w badaniach stosuje się ogólnie przyjęte standardy i zasady obiektywności, wykorzystując metody naukowe do gromadzenia, analizy i interpretacji danych Proces - oznacza, że badania marketingowe dają się opisywać w postaci kolejnych kroków (stadiów, etapów), które mają charakter powtarzalny System informacji marketingowej (SIM) Jest to sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół ludzi, urządzeń i procedur, służących gromadzeniu, przetwarzaniu, analizowaniu, ocenie i udostępnianiu potrzebnej, aktualnej i dokładnej informacji dla potrzeb podejmowania decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie. Klasyczna budowa systemu informacji marketingowej system wewnętrznych sprawozdań , który powinien obejmować wewnętrzne dokumenty przedsiębiorstwa, typu: zamówienia, faktury, raporty ze sprzedaży, dane o wydatkach marketingowych, dane o poziomie zapasów, dokumenty przewozowe itp., itp. system obserwacji otoczenia, czyli zestaw procedur i źródeł, wykorzystywanych przez decydentów celem otrzymania bieżących informacji o przemianach zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa, o działalności konkurencji, zmianach w technologii, w warunkach ekonomicznych, politycznych czy społeczno-kulturowych. system informacji rządowej , czyli sposób oceny bieżącej oraz przyszłej polityki państwa w obszarach, które są istotne dla działalności danego przedsiębiorstwa. Dla wielu przedsiębiorstw szczególnie istotnym jest śledzenie zmian zachodzących w polityce finansowej państwa, w przepisach prawnych, podatkowych czy celnych, jak również zmian w strukturze demograficznej ludności, typu: wzrost udziału kobiet pracujących, niż demograficzny, stopa bezrobocia , poziom dochodów, itp. system badań marketingowych , który podobnie jak system obserwacji otoczenia oraz system informacji rządowej dostarcza informacji o możliwościach rynkowych przedsiębiorstwa, poprzez badanie potrzeb konsumentów, badanie sprzedaży produktów, ocenę prowadzonych strategii reklamowych czy działalności konkurentów. Badanie marketingowe Badania marketingowe można klasyfikować w oparciu o zróżnicowane kryteria podziału. Wśród najczęściej stosowanych kryteriów można wyróżnić: kryterium przedmiotowe - określające przedmiot badań, kryterium rodzaju źródeł informacji ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz