Badania panelowe - klasyfikacja

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1057
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania panelowe - klasyfikacja - strona 1 Badania panelowe - klasyfikacja - strona 2 Badania panelowe - klasyfikacja - strona 3

Fragment notatki:

W5
Badania panelowe Panel - stała grupa respondentów (gospodarstwa domowe, punktów sprzedaży, producentów, którzy zgadzają się dostarczać dane badaczowi w pewnym czasie).
Klasyfikacja badań panelowych :
Kryterium ciągłości pomiaru
panel stały
panel okresowy
Kryterium podmiotu badania
panel konsumentów (badanie wzorców konsumpcji)
panel punktów sprzedaży (badanie struktury punktów sprzedaży, wielkości sprzedaży w poszczególnych punktach)
Kryterium sposobu pomiaru
panel pocztowy (metoda dziennika - metoda GUS)
panel telefoniczny (pomiar skuteczności reklamy)
panel bezpośredni (metoda telemetryczna)
ppm
Kryterium składu uczestników panelu
panele statyczne (efekt panelowy)
panele dynamiczne
realatt audit - monitoring sprzedaży w punktach sprzedaży, które są prowadzone systematycznie, pozwalają na skazanie dynamiki sprzedaży, zmian struktury sprzedaży.
telemetria - polega na tym, że w telewizorach montuje się odbiornik, który rejestruje jak program oglądamy i kto to ogląda.
Metoda telemetryczna - polega na tym, że nosimy ze sobą urządzenie telemetryczne, które wysyła sygnał niesłyszalny dla ucha ludzkiego. Takie urządzenie może być umieszczone na bilboardach. To urządzenie pozwala analizować co my słuchamy i co oglądamy. Na tej podstawie ustalane są ceny reklam, w zależności od oglądalności.
Efekt panelowy - obraz, który pojawia się w badaniu jest uogólniany, gdy badanie trwa zbyt długo, osoby są zbyt zmęczone, znudzone badaniem uogólniają informacje. Trzeba wtedy wymienić grupę, ale to podnosi koszty.
Telemetria. System 7 kroków stosowany w AGB Nielsen Media Research Analiza struktury społeczeństwa (tzw. sondaż założycielski - Estadishnent Suivey)
Wybór grupy rodzin, która pozwoli odtworzyć strukturę demograficzną Polski w mniejszej skali / budowa panelu telemetrycznym /
Instalacja mierników telemetrycznych
Codzienna transmisja danych od rodzin do komputerowej „biblioteki”.
Obróbka danych i stworzenie z tysięcy elementów jednej spójnej bazy danych
Opisanie sekunda po sekundzie jakie programy były nadawane przez poszczególne stacje
Przekazanie klientom AGB Polska plików, które po umieszczeniu w oprogramowaniu dają pełny obraz wieloosi telewizyjnej.
OMNIBUS PBS - to badanie ilościowe prowadzone metodą wywiadu bezpośredniego, realizowane cyklicznie - co 2 tyg. - na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie 1060 Polaków w wieku 15 lat i więcej.
Badanie omnibusowe umożliwia:
oszczędne gospodarowanie budżetem badawczym
uzyskanie potrzebnych informacji już po 2-letnich od zakończenia prac terenowych


(…)

… w czasie
wstępne diagnozowanie problemu badawczego i uzyskanie informacji o wielkości grupy docelowej może stanowić..........
Omnibus PBS realizowany jest w technice CAPI (Computer Assisted Personal Interview) - tj. przy wykorzystaniu ok. 200 multimedialnych komputerów przenośnych (laptopów - w oparciu o autorskie oprogramowanie CAPI.
METODY JAKOŚCIOWE
Pozwalają na:
wyjaśnienie i zrozumienie motywów…
… luk słownych w zdaniu
test aprecjacji tematycznej - wręczenie badanemu serii rysunków z prośbą o ułożenie krótkiego opowiadania - pozwala badać reakcje i odczucia respondentów na znaki towarowe, symbole opakowania
Wywiad grupowy fokusy
najpopularniejsza metoda badania jakościowego
spotkanie dyskusyjne, prowadzone przez specjalnie wyszkolonego moderatora - według ramowego scenariusza
są stosowane…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz