To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
23.11.2006 Badania panelowe Panel - stała grupa respondentów (gospodarstwa domowe, punktów sprzedaży, producentów, którzy zgadzają się dostarczać dane badaczowi w pewnym czasie). Klasyfikacja badań panelowych : Kryterium ciągłości pomiaru panel stały panel okresowy Kryterium podmiotu badania panel konsumentów (badanie wzorców konsumpcji) panel punktów sprzedaży (badanie struktury punktów sprzedaży, wielkości sprzedaży w poszczególnych punktach) Kryterium sposobu pomiaru panel pocztowy (metoda dziennika - metoda GUS) panel telefoniczny (pomiar skuteczności reklamy) panel bezpośredni (metoda telemetryczna) ppm Kryterium składu uczestników panelu panele statyczne (efekt panelowy) panele dynamiczne realatt audit - monitoring sprzedaży w punktach sprzedaży, które są prowadzone systematycznie, pozwalają na skazanie dynamiki sprzedaży, zmian struktury sprzedaży. telemetria - polega na tym, że w telewizorach montuje się odbiornik, który rejestruje jak program oglądamy i kto to ogląda. Metoda telemetryczna - polega na tym, że nosimy ze sobą urządzenie telemetryczne, które wysyła sygnał niesłyszalny dla ucha ludzkiego. Takie urządzenie może być umieszczone na bilboardach. To urządzenie pozwala analizować co my słuchamy i co oglądamy. Na tej podstawie ustalane są ceny reklam, w zależności od oglądalności. Efekt panelowy - obraz, który pojawia się w badaniu jest uogólniany, gdy badanie trwa zbyt długo, osoby są zbyt zmęczone, znudzone badaniem uogólniają informacje. Trzeba wtedy wymienić grupę, ale to podnosi koszty. Telemetria. System 7 kroków stosowany w AGB Nielsen Media Research Analiza struktury społeczeństwa (tzw. sondaż założycielski - Estadishnent Suivey) Wybór grupy rodzin, która pozwoli odtworzyć strukturę demograficzną Polski w mniejszej skali / budowa panelu telemetrycznym / Instalacja mierników telemetrycznych Codzienna transmisja danych od rodzin do komputerowej „biblioteki”. Obróbka danych i stworzenie z tysięcy elementów jednej spójnej bazy danych Opisanie sekunda po sekundzie jakie programy były nadawane przez poszczególne stacje Przekazanie klientom AGB Polska plików, które po umieszczeniu w oprogramowaniu dają pełny obraz wieloosi telewizyjnej. OMNIBUS PBS - to badanie ilościowe prowadzone metodą wywiadu bezpośredniego, realizowane cyklicznie - co 2 tyg. - na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie 1060 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Badanie omnibusowe umożliwia: oszczędne gospodarowanie budżetem badawczym
(…)
… w czasie
wstępne diagnozowanie problemu badawczego i uzyskanie informacji o wielkości grupy docelowej może stanowić..........
Omnibus PBS realizowany jest w technice CAPI (Computer Assisted Personal Interview) - tj. przy wykorzystaniu ok. 200 multimedialnych komputerów przenośnych (laptopów - w oparciu o autorskie oprogramowanie CAPI.
METODY JAKOŚCIOWE
Pozwalają na:
wyjaśnienie i zrozumienie motywów…
… luk słownych w zdaniu
test aprecjacji tematycznej - wręczenie badanemu serii rysunków z prośbą o ułożenie krótkiego opowiadania - pozwala badać reakcje i odczucia respondentów na znaki towarowe, symbole opakowania
Wywiad grupowy fokusy
najpopularniejsza metoda badania jakościowego
spotkanie dyskusyjne, prowadzone przez specjalnie wyszkolonego moderatora - według ramowego scenariusza
są stosowane…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)