Badania marketingowe - zagadanienia

Nasza ocena:

5
Pobrań: 455
Wyświetleń: 3325
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe - zagadanienia - strona 1 Badania marketingowe - zagadanienia - strona 2 Badania marketingowe - zagadanienia - strona 3

Fragment notatki:

Dokładna tematyka notatki jest następująca: badania eksploracyjne, danymi wtórnymi zewnętrznymi są, do metod prognozowania zaliczamy, informacja, jaka jest różnica między formą pomiaru a metodą pomiaru, stopień ryzyka i niepewności, badania eksploracyjne, proces podejmowania decyzji, obserwacje, badania marketingowego, hipotezy, miernik sukcesu, pytania metryczkowe, konwencjonalne instrumenty pomiarowe, zarządzanie marketingowe, panel w badaniach marketingowych, populacja, problemy badawcze, podejmowania decyzji, skala pomiarowa, porządkowa, respondent, rodzaje informacji związanych z miejscem ich powstania, rodzaje informacji w zależności od okresu ich powstania, rodzaje źródeł danych, strategie marketingowe przedsiębiorstwa, techniki w badaniach marketingowych, typy badań marketingowych, wywiad osobisty, źródła informacji, źródła wtórne, metody, msi, analiza korelacji, proces badawczy, rodzaje obserwacji bezpośredniej, dedukcja, typy zmiennych, metody heurystyczne, rodzaje wywiadów, metod badania rynku, mediana, problem badawczy, raport z badań obejmuje, metody sondażowe bezpośrednie, metoda delficka, typy respondentów, raport, skaning, testy rysunkowe, metoda doboru próby, badania eksplanacyjne, skale pomiarowe, pozycje bibliograficzne, wady wywiadu osobistego.

Badania eksploracyjne można podzielić na:
opisowe,
przyczynowo skutkowe,
Danymi wtórnymi zewnętrznymi są: roczniki, akty prawne, przewodniki po rynkach zagranicznych, wykazy statystyczne, czasopisma, rejestry (wydane w kraju i za granicą),
Do metod prognozowania zaliczamy: metodę jakościową (opinie ekspertów, metoda delficka),
metoda Ekstrapolacyjna,
metoda przyczynowo skutkowa
Informacja jest: Zawarta w danych. Dane (wiadomości) przemieniają się w informacje w chwili ich odbioru i interpretacji przez człowieka,
Jaka jest różnica między „formą pomiaru” a „metodą pomiaru” omów: Przestrzeń oddzielająca człowieka prowadzącego pomiar od obiektu pomiaru nazywamy KANAŁEM KOMUNIKACYJNYM. Kanał komunikacyjny jest czynnikiem formującym pomiar, stąd wywodzi się określenie „forma pomiaru”. Stosowany w pomiarze środek lub sposób przekazu decyduje bowiem o zastosowaniu określonych metod pomiaru. Rozróżnienie form i metod pomiaru ma znaczenie praktyczne. Metoda pomiaru ze względu na formę pomiaru może być: ankieta, wywiad, test itp.
Kiedy w gospodarce rynkowej wzrasta stopień ryzyka i niepewności: (gdy zostaną ograniczone cechy gospodarki wolnorynkowej)
gdy pojawia się i umacnia konkurencja,
rozszerzają się i pogłębiają rynki zbytu,
rynek sprzedawcy przekształca się w rynek nabywcy,
zmienia się polityka ekonomiczna rządu,
zmieniają się potrzeby i wymagania nabywców (klientów),
Na czym polegają badania eksploracyjne: Badania eksploracyjne podejmuje się, mając świadomość ich potrzeby choć bez pełnej wiedzy na temat kierunków i sposobów ich przeprowadzania. Badanie to jest użyteczne wówczas, gdy niezbędne jest zrozumienie zjawiska lub procesu, oraz ustalenie informacji, które należy zgromadzić,
Na proces podejmowania decyzji składa się: Faza identyfikacji problemów decyzyjnych lub okoliczności sprzyjających,
Faza ustalania problemów,
Faza rozwiązywania problemów,
Faza kontroli,
Obserwacje dzielimy na:
jawne, ukryte,
pośrednie i bezpośrednie,
uczestniczące i nieuczestniczące, Pierwszym etapem badania marketingowego jest: Projektowanie badania,
Podaj przykład pytania filtrującego:
Czy posiada Pani/Pan samochód,
Czy jest Pani/Pan Rodzicem,
Co było powodem powstania pierwszych gazet?: Działalnoś

(…)

… fizjologiczne, Hipotezy ze względu na stopień prawdopodobieństwa dzielimy na:
Jaka metoda w badaniach marketingowych jest najbardziej anonimowa: ankieta telewizyjna,
ankieta radiowa,,
ankieta prasowa,
ankieta opakowania,
ankieta komputerowa,
ankieta pocztowa,
ankieta ogólna,
ankieta bezpośrednia,
ankieta telefoniczna,
ankieta audytoryjna,
wywiad telefoniczny,
obserwacja,
ł) wywiad grupowy,
wywiad osobisty…
… pytań: ankieta pocztowa, telefoniczna czy wywiad osobisty: Wywiad osobisty,
Jaka jest różnica między zmienną niezależną a zmienną zależną: Na zmienną niezależną badający nie ma wpływu, zaś zmienną zależną można obrócić lub zaszeregować,
Jakie dwa czynniki powinny być przedmiotem oceny po podjęciu decyzji: Do czynników tych należą stopień realizacji celu pierwotnego z celem otrzymanym i miernik sukcesu…
…, ankieterowi w rozmowie,
Metoda doboru próby to:
dobór losowy,
dobór nielosowy:
metoda doboru jednostek typowych,
metoda doboru kwotowego,
metoda kuli śniegowej,
Skaning to: elektroniczny odczyt kodów paskowych,
Testy rysunkowe to: Graficzna odmiana testów stosowanych w technikach uzupełnień. Testy rysunkowe składają się z jednego lub kilku rysunków przedstawiających rozmowę dwóch lub więcej osób…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz