Badania marketingowe wykład źródła informacji marketingowej

Nasza ocena:

5
Pobrań: 448
Wyświetleń: 2205
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe wykład źródła informacji marketingowej - strona 1 Badania marketingowe wykład źródła informacji marketingowej - strona 2 Badania marketingowe wykład źródła informacji marketingowej - strona 3

Fragment notatki:


IV. ŹRÓDŁA INFORMACJI MARKETINGOWEJ Źródła informacji źródła wtórne są tanie i szybkie źródła pierwotne pozyskiwanie informacji trwa dłużej i jest droższe, mają przewagę, że są aktualniejsze od wtórnych i odpowiadają wprost na takie pytania, które nas interesują zewnętrzne wewnętrzne najtańsze, najszybsze zewnętrzne zlecamy wyspecjalizowanym agencjom wewnętrzne te, które gromadzi dana firma we własnym zakresie
1. Źródła wtórne (wewnętrzne) statystyka obrotów - dział księgowości, sprzedaży
statystyka zleceń - dział sprzedaży (kto zamawia, ile)
rachunek kosztów i wyników
kartoteka (baza danych) klientów
korespondencja klientów
sprawozdania agentów firmy, zaopatrzenia i obsługi klienta 2. Źródła wtórne (zewnętrzne) rocznik statystyczne (ogólny, branżowy)
rocznik statystyczny województw
informacje statystyczne miesięczne, kwartalne
opracowania statystyczne (handel zagraniczny)
publikacje specjalistyczne GUS (np. Wyniki Spisu Powszechnego)
publikacje organizacji, zrzeszeń, związków
budżety gospodarstw domowych
badania rachunkowości rolnej
publikacje instytutów naukowych (PAN)
publikacje w masmediach
katalogi (MTP, POLAGRA)
CBOS
agencje badań marketingowych (PENTOR , PRESTO)
REGON - mówi o firmach
PESEL - mówi o osobach
książka telefoniczna
panorama firm 3. Czynniki decydujące o wiarygodności źródeł wtórnych: Dostępność
Dokładność zależy od: pochodzenia, metod, instrumentów, celu, badacza)
Aktualność
Odpowiedniość (zgodność zakresu dostępnych danych z zakresem potrzeby informacyjnej decydentów)
Porównywalność 4. Współzależności między rodzajami źródeł informacji 5. Wybór metod zbierania danych ze źródeł wtórnych i pierwotnych Rodzaje źródeł Rodzaje pomiarów Formy pomiarów Wybrane metody pomiarów Źródła wtórne
Pomiary wtórne
Zbieranie danych wewnętrznych
Wybór, kolekcjonowanie, studiowanie różnych źródeł wtórnych wewnątrz firmy.
Zbieranie danych zewnętrznych
Wyszukiwanie, kompilacja, kopiowanie, notowanie, kupno gotowych zbiorów danych.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz