III. BADANIA MARKETINGOWE - PROWADZENIA BADAŃ W badaniach marketingowych poszukuje się odpowiedzi na trzy rodzaje pytań: pytania o fakty o różnym stopniu złożoności - co jest?
pytania o cechy (właściwości) stwierdzanych zjawisk i procesów - jakie to jest?, co stwierdzono?
pytania o przyczyny (zależności) zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne wobec przedmiotu badań - co od czego zależy?, jak zależy? 2. Etapy badań marketingowych: etap 1 - koncepcyjno metodyczne przygotowanie badania którego rezultatem jest koncepcja i projekt badania,
etap 2 - realizacja badania, w którym gromadzi się informacje zarówno ze źródeł wtórnych, jak i pierwotnych, tworzących zbiór danych (bazę danych),
etap 3 - analiza i interpretacja danych, którego efektem są wyniki i wnioski z badań,
etap 4 - komunikowanie wyników, którego efektem jest pisemny i ustny raport. Badania pilotażowe (próbne) są integralną częścią procesu badawczego. Celem ich jest sprawdzenie poprawności przyjętych założeń badawczych w zakresie metod i technik gromadzenia danych oraz przetestowanie narzędzi badawczych.
Powinny dostarczyć informacji na temat reakcji respondentów na różne pytania kwestionariuszy. 3. Cykl badań marketingowych
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)