Badania marketingowe wykład prowadzenie badań

Nasza ocena:

5
Pobrań: 210
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:


III. BADANIA MARKETINGOWE - PROWADZENIA BADAŃ W badaniach marketingowych poszukuje się odpowiedzi na trzy rodzaje pytań: pytania o fakty o różnym stopniu złożoności - co jest?
pytania o cechy (właściwości) stwierdzanych zjawisk i procesów - jakie to jest?, co stwierdzono?
pytania o przyczyny (zależności) zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne wobec przedmiotu badań - co od czego zależy?, jak zależy? 2. Etapy badań marketingowych: etap 1 - koncepcyjno metodyczne przygotowanie badania którego rezultatem jest koncepcja i projekt badania,
etap 2 - realizacja badania, w którym gromadzi się informacje zarówno ze źródeł wtórnych, jak i pierwotnych, tworzących zbiór danych (bazę danych),
etap 3 - analiza i interpretacja danych, którego efektem są wyniki i wnioski z badań,
etap 4 - komunikowanie wyników, którego efektem jest pisemny i ustny raport. Badania pilotażowe (próbne) są integralną częścią procesu badawczego. Celem ich jest sprawdzenie poprawności przyjętych założeń badawczych w zakresie metod i technik gromadzenia danych oraz przetestowanie narzędzi badawczych.
Powinny dostarczyć informacji na temat reakcji respondentów na różne pytania kwestionariuszy. 3. Cykl badań marketingowych ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz