Badania marketingowe wykład- hipotezy

Nasza ocena:

5
Pobrań: 70
Wyświetleń: 721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe wykład- hipotezy - strona 1 Badania marketingowe wykład- hipotezy - strona 2 Badania marketingowe wykład- hipotezy - strona 3

Fragment notatki:


Hipotezy badawcze- to twierdzenia będące odpowiedziami na pytania zawarte w problemie badawczym, które formułujemy na podstawie wcześniejszych badań, własnych doświadczeń, na podstawie wiedzy teoretycznej.
Instrumenty pomiarowe:
Naturalne:
Wzrok, słuch, smak, węch, dotyk
Sztuczne\konwencjonalne:
Kwestionariusz, test, dziennik, instrukcja, model
Mechaniczne\sztuczne:
Wizometr, kamera, komputer, skaner, terminal MRT, techistoskop
Koncepcja marketingowego zarządzania (w tradycyjnym ujęciu) jest krytykowana ze względu na:
- ponoszone na marketing koszty
- nadmierności i nachalności działań promocyjnych i badań marketingowych
- nieprawdziwe przekazy promocyjne
- dążenie tylko i wyłącznie do zawarcia transakcji
- manipulacje klientem
Kierunki ewolucji współczesnego marketingu
Permission marketing polega na tym żeby nie przeszkadzać konsumentowi, komunikować się tylko z tymi którzy sobie tego życzą, w takiej formie która im odpowiadać i w sposób jak najbardziej zindywidualizowany.
Marketing- to wzajemnie satysfakcjonujący oraz korzystny proces wymiany zachodzący między jednostkami i (lub) organizacjami.
Marketing relacyjny (partnerski)
polega na poznawaniu i gromadzeniu wiedzy o klientach w formie baz danych, indywidualizacji zastępującej segmentację, koncentrowaniu się na utrzymaniu klienta, interaktywności komunikacji, dążeniu do osiągania dwustronnych korzyści, wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu obu stron, sprawiedliwym i etycznym postępowaniem wobec klientów, doskonaleniu jakości obsługo klienta, usługach posprzedażowych stanowiących sedno marketingu relacji.
marketing społeczny jest stosowany przez firmy. Przedsiębiorstwo dąży do zrealizowania 3 celów:
- własnych celów ekonomicznych
- zaspokajania potrzeb klientów
- interes publiczny
Przejawy stosowania marketingu społecznego przez firmy:
- przeznaczenie części zysku ze sprzedaży danego rodzaju produktów na realizację określonego celu
- wspieranie kampanii społecznych
- działania proekologiczne
Instrukcja:
Miejsce- znajduje się bezpośrednio nad 1 pyt do kwestionariusza, po części wprowadzającej.
Czcionka- pytania mniejszą, a instrukcje większą.
Prostota
Forma- w jakiej formie
Jeśli instrukcja dotyczy sposobu odpowiedz na poszczególne pytania, dotyczy całego kwestionariusza, to umieszczamy ją bezpośrednio po części wprowadzającej tuż przed pytaniami. "Proszę zaznaczyć jedną odpowiedz krzyżykiem X"
Jeżeli na poszczególne pytania oczekujemy innego zaznaczenia odpowiedzi instrukcje zamieszczamy przy pytaniach.


(…)


Pytania otwarte zamieszczane są w kwestionariuszu w sytuacji gdy
- badacz chce aby odpowiedzi były jak najbardziej autentyczne i pełne - badacz nie potrafi sformułować skali odpowiedzi na dany temat
- badacz nie chce sugerować odpowiedzi.
Pytania zamknięte dzielą się na:
- alternatywne (tak/ nie, kobieta/mężczyzna)
- kafeteryjne (takie w których jest zestaw pytań)
Pytania półotwarte: Podane są odpowiedzi…
… niekonkretnych
- pytania otwarte nie powinny być na początku kwestionariusza

… do wyboru i możliwość wpisania własnej odpowiedzi.
6.Pytania buforowe
Gdy w kwestionariuszu znajdują się pytania trudne, osobiste, drażliwe należy je pogrupować, przedzielając je pytaniami buforowymi, relaksującymi
Pytania tabele
Na ich podstawie ankieter zadaje respondentowi wiele pytań prostych, które na przykład odwołują się do tej samej skali lecz odnoszą się kolejno do różnych przedmiotów
Przykład…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz