Badania marketingowe rynków zagranicznych

Nasza ocena:

3
Pobrań: 322
Wyświetleń: 5971
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe rynków zagranicznych - strona 1

Fragment notatki:

Posiada bibliografię i wykresy. Porusza takie tematy jak: zakres badań marketingowych, zakres badań elementów marketingu, informacje wtórne rynków zagranicznych, organizowanie badań w przedsiębiorstwie, praktyczne wykorzystywanie badań w budowie strategi marketingowej. Ponadto omawia takie zagadnienia jak: zakres badania polityki cen, zalet i wady informacji wtórnych, typy informacji wtórnych. Tłumaczy różnice między pojęciami: źródło wewnętrzne i zewnętrzne, podając do nich przykłady. Wyjaśnia dodatkowo takie terminy jak: sprawozdanie, dokumentacja i korespondencja handlowa, materiały opisowe, monografie ogólnogospodarcze poszczególnych krajów, monografie towarowe, materiały prasowe. Referat wyjaśnia czym są badania zdecentralizowane i wymienia wady i zalety badań zdecentralizowanych. Podaje również klasyfikacje firm badawczych odwołując się do konkretnych przykładów.

Badania marketingowe rynków zagranicznych.
Spis treści
Wstęp str. 3
I. Zakres badań str. 4
1. Zakres badań rynków zagranicznych. str. 4
2. Zakres badań elementów marketingu. str. 6
II. Informacje wtórne rynków zagranicznych. str. 9
III. Organizowanie badań w przedsiębiorstwie. str. 13
IV. Praktyczne wykorzystywanie badań w budowie strategii Marketingowej. str. 18
Wnioski końcowe str. 19
Bibliografia str. 20
Spis rysunków str. 20 WSTĘP
Na rynku zagranicznym w dzisiejszych czasach, przy dużej wymianie towarów, trzeba się konkretnie dostosować się do indywidualnego odbiorcy. Chcąc dysponować odpowiednią informacją o zjawiskach i ich zmianach zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa. Uchwycenie zmian zachodzących na rynkach zagranicznych nie jest rzeczą łatwą: z jednej strony, są one bowiem wynikiem wyjątkowo złożonych zjawisk ekonomicznych, społecznych i kulturowych, z drugiej zaś strony - szybkiego postępu technicznego i technologicznego. Stąd konieczna jest umiejętność dysponowania zestawem metod i technik badawczych, umożliwiających rozpoznanie sytuacji istniejącej w otoczeniu przedsiębiorstwa i pozwalających na usprawnienie procesów decyzyjnych w sferze marketingu międzynarodowego. Praca zawiera omówienie organizowanie badań marketingowych w przedsiębiorstwie, zakres badań, informacje wtórne w badaniach marketingowych rynków zagranicznych. Scharakteryzowałem organizowanie badań marketingowych w przedsiębiorstwie.
Zakres badań.
1. Zakres badań rynków zagranicznych.
W zakresie badań można wyodrębnić dwa rodzaje decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie obejmujących działanie na rynkach zagranicznych.
decyzje strategiczne, wiążą się z wyborem rynków, kierunków i form działania oraz decyzji taktycznych, realizują przedsięwzięcia eksportowe oraz importowe na wybranych rynkach.
decyzje o charakterze taktycznym, są to badania elementów rynku związane z mikroekonomią oraz elementami polityki marketingowej przedsiębiorstwa, w której występuje swoboda działania.
Badania strukturalne, powinny obejmować czynniki warunkujące dostęp do rynków zagranicznych oraz kształtować infrastrukturę ekonomiczno-finansową, polityczną i organizacyjną tych rynków.


(…)

… marketingowych, korzystają z badań marketingowych. Niektóre z przedsiębiorstw prowadzą we własnym zakresie badania marketingowe, lecz pozostałą część badań zlecają wyspecjalizowanym agencjom badawczym.
Druga grupa to: firmy, które są użytkownikami i wykonawcami badań marketingowych na zlecenie. Są to w większości agencje reklamowe, prowadzące badania na własne potrzeby, jak i też zlecają je agencjom badawczym…
… i fachowe,
- pisma codzienne i periodyki.
Czasopisma ekonomiczno- handlowe, zawierają informacje dotyczące problemów ekonomicznych, jak i stosunków związanych z handlem narodowym. Zamieszczone są w nich kwartalne, półroczne i roczne spisy treści, które pomagają w szybkim znalezieniu informacji. Przykładem takiego czasopisma może być na przykład: The Economist, Der Marktforcher. Zaś czasopisma…
… najlepszych specjalistów, którzy udzielają rady organizacją znajdującym się na niższych szczeblach. Duże firmy badawcze, są również rozwinięte w Stanach Zjednoczonych. Badania marketingowe tych agencji posiadają szybko rozwijający się zakres w dziedzinie działalności gospodarczej. Duże firmy noszą miano przedsiębiorstw wielonarodowych, zaś małe agencje badawcze są firmami jednoosobowymi. Rozwój badań…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz