To tylko jedna z 20 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Witam Studentki i Studentów na Marketing usług publicznych zajęciach z przedmiotu 1. Badania marketingowe – aspekt definicyjny Marketing 2. Klasyfikacja badań marketingowych usług publicznych 3. Proces badań marketingowych • Faza przedprojektowa • Faza projektowa Badania • Faza realizacji marketingowe Bibliografia Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody Pomiar jakości usługi i techniki , PWE, Warszawa 1997 i następne. publicznej Marketingowa struktura usługi publicznej Elementy usługi oceniane przez klienta Personel obsługujący PRODUKT POSZERZONY Jakość Personel back-office Inni klienci PRODUKT Ludzie Korzyści RZECZYWISTY Korzyści finansowe etyczne ISTOTA PRODUKTU Proces obsługi Podstawowa Cena Jakość funkcja Cechy funkcjonalne Przebieg procesu Etapy procesu Korzyści Marka Korzyści Standardy i elastyczność Świadectwa Elementy osobiste uznania i wyposaŜenie firmy (prestiŜu) Sprawność procesu materialne Technologie KORZYŚCI DODATKOWE Model budowy polityki obsługi klienta Najlepszym źródłem informacji o Określenie kluczowych elementów obsługi dla klienta poziomie jakości obsługi w Ustalenie relacyjnej wagi poszczególnych elementów obsługi dla klienta instytucji jest Określenie pozycji firmy w zakresie kluczowych elementów obsługi KLIENT. Trzeba Go więc o to spytać! Segmentacja rynku, klientów i dóbr zgodnie z wymogami obsługi Pomogą w tym badania Projektowanie pakietów obsługi klientów marketingowe, w tym przede Wprowadzanie zarządzania obsługą klienta wszystkim badania sondaŜowe Proces kontroli i modyfikacji polityki obsługi Badania we własnym zakresie, czy Badania marketingowe to najpiękniejsza rzecz na świecie agencja badawcza • Koszt, • Obiektywizm, Badania • Umiejętność prowadzenia badań, • Wywiady pogłębione, grupy focus, marketingowe – • Przeprowadzanie wywiadów osobistych, • Przetwarzanie, analiza danych, raport, aspekt definicyjny • Znajomość obiektu badań, • Dobór próby • Przygotowanie kwestionariusza, • Wiarygodność. Badania marketingowe – aspekt definicyjny Klasyfikacja badań BADANIA MARKETINGOWE - polegają na marketingowych systematycznym gromadzeniu informacji, ich przetwarzaniu i analizie w celu wspomagania i doskonalenia procesów decyzyjnych Klasyfikacja badań marketingowych ? BADANIA MARKETINGOWE Proces badań marketingowych i Obszar Charakter Źródło Częstotliwość (przedmiot) pozyskiwanych informacji badań badań informacji jego fazy - badania "przy biurku" - badania warunków dzia- - badania ilościowe; - badania ciągłe; (w oparciu o wtórne łania przedsiębiorstwa; - badania jakościowe. - badania okresowe; źródła informacji); - badania instrumentów
(…)
… i
wprowadzających
UwaŜnie stosuj pytania filtrujące
Skala
nominalna
Umieszczaj trudne i draŜliwe pytania na końcu
kwestionariusza
Umieszczaj pytania metryczkowe na końcu
kwestionariusza
Skuteczne pytania
dr Krzysztof Piotr Wojdacki
80
Skala
porządkowa
Skala
przedziałowa
(interwałowa)
Skala
stosunkowa
(ilorazowa)
Poziomy pomiaru
- klasyfikacja S.Stevensa
Zasady skalowania
Poziom pomiaru
Dopuszczalne operacje…
… pytania filtrujące
Skala Skala
Skala Skala
przedziałowa stosunkowa
Umieszczaj trudne i draŜliwe pytania na końcu nominalna porządkowa
(interwałowa) (ilorazowa)
kwestionariusza
Umieszczaj pytania metryczkowe na końcu
kwestionariusza
Skuteczne pytania
dr Krzysztof Piotr Wojdacki 80
Poziomy pomiaru
- klasyfikacja S.Stevensa
Zasady skalowania
Dopuszczalne operacje Skale
Poziom pomiaru Statystyki
matematyczne…
… postaw
w badaniach marketingowych
Skale słuŜące do pomiaru postaw
nabywców
Procent stosujących
Typ skali
• Skale nominalne,
• Skale pozycyjne,
• Skale rangowe,
Skale specyficzne
• Skala zróŜnicowania
słownego
(semantycznego),
• Skala Likerta,
• Skala porównywania
parami (Thurstone’a)
• Skala Stapela
rzadko
nigdy
48
32
20
Porządkowe
64
36
10
Rangowe proste
Skale podstawowe
często
Nominalne
43
37
20…
… między badanymi obiektami
Etapy budowy skali dyferencjału
semantycznego
Dobór obiektu badań
Skala Likerta
Określenie około 10-14 par
opozycyjnych terminów
Opracowanie wzorców wypowiedzi
z wykorzystaniem skal szacunkowych
Przeprowadzenie badań
Analiza danych
Dobór obiektu badań
Skala Likerta
Określenie i sformułowanie
pozycji (zdań)
NaleŜy do najczęściej (obok skali dyferencjału semantycznego)
stosowanych skal…
…
zmienności badanych cech w populacji (sr, s),
przyjętego poziomu ufności (α),
α
przyjętego dopuszczalnego błędu pomiaru (d)
spodziewanego poziomu braku odpowiedzi
ilości analizowanych podgrup (segmentów)
relacji między błędem losowym a nielosowymi
budŜetu badań
zakresu terytorialnego badań
PRÓBA
PRÓBA
PRÓBA
PRÓBA
PRÓBA
Wielkość próby w zaleŜności
od rozmiarów tablic
kontyngencji
Jednostki lub gospodarstwa…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)