Badania marketingowe cz I

Nasza ocena:

5
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1309
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe cz I - strona 1 Badania marketingowe cz I - strona 2 Badania marketingowe cz I - strona 3

Fragment notatki:


Przedmarketingowe koncepcje kierowania firmą: - produkcyjna
Związana jest z rewolucją przemysłową, przedsiębiorstwo koncentruje się na masowej produkcji, minimalizacji kosztów produkcji i dystrybucji. Ustalenie przystępnych cen produktów, poszerzenie rynków zbytu. - produktowa przedsiębiorstwo koncentruje się na nieustannym doskonaleniu swoich produktów, ich wielofunkcyjności i użyteczności, by był jak najlepszy.( nie ma promocji)
-sprzedażowa
koncentracja na sprzedaży produktów, środki przeznaczone są na reklamę.
-marketingowa
Jest to koncepcja na kliencie.
Definicje klasyczne uwzględniają:(marketung) - zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów
- skoordynowane instrumenty 4P
- planowanie ekonomiczne uzasadnionych rozwiązań
Nowoczesne deginicje skupiają się wokół: - człowieka- jego potrzeb, oczekiwań i satysfakcji
- kreowania lojalności klientów
- wszystkich form wymiany między ludźmi
Marketing- to wzajemnie satysfakcjonujący oraz korzystny proces wymiany zachodzący między jednostkami i (lub) organizacjami. WAŻNE DATY I NAZWISKA Mitsui- 1650r- założył pierwszy dom towarowy
Cyrus Mc Cormick- ur 1850, wynalazł mechaniczną żniwiarkę, pisał o tym jak powinny kształtować się ceny, zauważył, że badanie rynku jest niezbędne. Cyt.…”obsługuj swoich klientów, tak jak sam chciałbyś być obsłużony”…. R. S. Buttler- 1911r pierwsza książka marketingowa
Mc Carthy- wymyślił 4P
Kottler- jeden z najwybitniejszych ekspertów współczesnego marketingu. Koncepcja marketingowego zarządzania (w tradycyjnym ujęciu) jest krytykowana ze względu na: - ponoszone na marketing koszty - nadmierności i nachalności działań promocyjnych i badań marketingowych - nieprawdziwe przekazy promocyjne
- dążenie tylko i wyłącznie do zawarcia transakcji - manipulacje klientem Kierunki ewolucji współczesnego marketingu 1. Permission marketing 2. Marketing relacyjny (partnerski)
3. marketung społeczny
Ad. 1
polega na tym żeby nie przeszkadzać konsumentowi, komunikować się tylko z tymi którzy sobie tego życzą, w takiej formie która im odpowiad i w sposób jak najbardziej zindywidualizowany.
Ad. 2
polega na poznawaniu i gromadzeniu wiedzy o klientach w formie baz danych, indywidualizacji zastępującej segmentację, koncentrowaniu się na utrzymaniu klienta, interaktywności komunikacji, dążeniu do osiągania dwustronnych korzyści, wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu obu stron, sprawiedliwym i etycznym postępowaniem wobec klientów, doskonaleniu jakości obsługo klienta, usługach posprzedażowych stanowiących sedno marketingu relacji.


(…)

… ludzi.
Demarketing:
oznacza zniechęcenie ludzi do określonych zachowań
badania marketingowe- jest to proces gromadzenia, przetwarzania, analizy i interpretacji danych oraz prezentacji uzyskanych informacji mających na celu ułatwienie podejmowania decyzji marketingowych.
system informacji marketingowej- to system złożony z ludzi, sprzętu oraz techniki; gromadzenia, przetwarzania i analizy danych służących do przekazywa potrzebnej informacji menagerowi.
Przyczyny i początki stosowania badań marketingowych:
- Pierwsze badania
Temat- badania opinii o kandydatach w wyborach lokalnych. Stany zjednoczone, pierwsza połowa XIXw.
- Pierwsze badania dla potrzeb marketingowych 1879r.
realizacja- agencja reklamowa
badania dla producenta maszyn rolniczych- ankieta pocztowa.
- Pierwsza agencja badania rynku…
… nasz produkt na rynku. 4. Czy problem tkwi w produkcie czy w strategii sprzedażowej. Ad.1 Sprzedaż można zwiększyć poprzez inwestycje w kampanie reklamowe, dostosowanie cen do różnych segmentów rynku, skupienie się na jakości i funkcjonalności produktu, obniżenie kosztów, zwrócić uwagę na strategie sprzedażową. Ad.2 Przyczyną spadku może być: niska jakość, niedostosowanie produktu do wymagań rynku, zbyt…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz