Automatyzacja rozrządu - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1316
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Automatyzacja rozrządu - omówienie - strona 1 Automatyzacja rozrządu - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Automatyzacja rozrządu
Na stacjach rozrządowych w obszarze górki rozrządowej i torów kierunko­wych, na których rozrządza się wagony, stosowane są specjalne urządzenia srk. Na nowocześnie wyposażonych stacjach wagony są rozrządzane całkowi­cie automatycznie, co oznacza potrzebę instalacji:
zdalnego sterowania lokomotywą napychającą wagony na grzbiet górki z zadaną prędkością;
automatycznego identyfikowania odprzęgów przygotowanych do rozrządu zgodnie z automatycznie wprowadzonym programem zawierającym numer odprzęgu, charakterystykę, liczebność osi w odprzęgu i numer toru na który odprzęg ma być skierowany;
automatycznego przestawiania zwrotnic na drodze odprzęgu, tj. od grzbietu górki na właściwy tor kierunkowy, zgodnie z adresem odprzęgu;
automatycznego sterowania hamulcami odstępowymi i docelowymi zależ­nie od adresu odprzęgu i jego charakterystyki;
układu pomiaru wolnej długości toru kierunkowego.
Celem automatyzacji górek rozrządowych jest:
skrócenie pobytu wagonu na stacji rozrządowej,
minimalizacja liczby uszkodzeń wagonów,
zmniejszenie liczby obsługi i kosztów eksploatacji,
poprawa warunków i bezpieczeństwa pracy,
osiąganie żądanej zdolności przetwórczej, np. ~3-r4 tys. wag/dobę,
minimalizacja wpływów otoczenia, np. warunków atmosferycznych.
Na PKP zbudowano urządzenia automatyzacji rozrządu na kilkunastu sta­cjach zgodnie z zasadą „strzał do celu", co wymaga takiego sterowania ha­mulcami, które umożliwia dojazd odprzęgu jak najbliżej odprzęgu poprzednie­go zajmującego ten sam tor kierunkowy bez uderzania w wagony stojące.
Automatyzacja dotyczy urządzeń zewnętrznych, takich jak:
tarcza rozrządowa ustawiana na grzbiecie górki,
szybkobieżne napędy zwrotnicowe,
czujniki i odcinki izolowane do kontroli zajętości zwrotnicy,
identyfikator odprzęgu,
czujniki pomiaru (określenia) oporów ruchu odprzęgu,
czujniki włączania radarów,
czujniki kontroli zajęcia hamulca,
radarowe urządzenia pomiaru prędkości,
hamulce, np. dwuszczękowe hamulce ciężarowe jako hamulce odstępowe HD i jednoszczękowe jako hamulce docelowe HD,
generatory do pomiaru wolnej długości torów kierunkowych, np. z wyko­rzystaniem zmiany impedancji toru.
Wewnętrzne urządzenia obejmują:
hamulcownię z urządzeniami sterowania hamulcami,
szafy sterownicze rejestrujące i przetwarzające sygnały z czujników,
urządzenia kontroli niezajętości i nastawiania zwrotnic,
zasilanie,
pokój operatorski wyposażony w pulpit nastawczo-kontrolny, monitory kontrolne, drukarkę, urządzenia łączności,


(…)


Automatyzacja rozrządu
Na stacjach rozrządowych w obszarze górki rozrządowej i torów kierunko­wych, na których rozrządza się wagony, stosowane są specjalne urządzenia srk. Na nowocześnie wyposażonych stacjach wagony są rozrządzane całkowi­cie automatycznie, co oznacza potrzebę instalacji:
zdalnego sterowania lokomotywą napychającą wagony na grzbiet górki z zadaną prędkością;
automatycznego…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz