To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Artykuł 1 - trzeba się zdecydować na importowanie, mimo że Artykuł 1 ma największe PF - na start. Towar handlowy.
1000*(500-420)=80000 1500 *(450-420) = 4500 za małe pokrycie Dojne krowy są wypychane z przedsiębiorstwa, aby zrobić miejsce następnym. Artykuł 2 1800 t, ulepszenie o 5% 1,9RB/T -∆ rob. Bezp./t - 2 zł
KP/t - 318 zł
Artykuł 4: czy wpuszczamy artykuł 4, aby mógł nadrobić pokrycie finansowe z wycofującego się artykułu 1. TAK, 300 313 500 t
Artykuł 3: wchodząca gwiazda, ilość powinna być nie za duża, aby klient kierował się instynktem i kupował mimo wysokiej ceny - produkt na stromiźnie - 1000 t, 4,2 RG/t , PF/t - 330 - ∆rob. Bezp./t -16 zł
- ∆mat. Bezp./t - 21 zł
300 zł 90*500=45000
260 50*1000=50000 propozycja dla dostawcy 2 razy więcej wyprodukowane za 10% więcej PF bez sensu
275 65*1000= 65000
285 758*1000 = 75000
KP -363 zł /t CENA TONY -693 zł czy ten poziom ceny nie stworzy dobrych warunków konkurentom? Stopniowe podnoszenie ceny o niewielkie kwoty, zostaje niezauważone przez konkurencję . Należy budżet wypełnić planami wewnętrznymi. Pierwsza wersja budżetu powinna być robiona na początku września w roku poprzedzającym rok planowany. Wykład 8 26.11.12 Kostka kosztów Przyczyna
Proporcjonalna
Struktury
Wspólne Pojedyncze Ujmowanie KR ŚR DŁ Czas wpływania 10 przykazań dla budżetu i controllingu Konstrukcja budżetu (planowanie operacyjne) Budżet musi być wyzywający i osiągalny.
Nie ma rezerwowych budżetów (planów).
Osiągnięcie budżetu należy traktować jako cel, a wszystkie odchylenia od założonego budżetu nie mają znaku wartościującego ( nie ma dodatnich i ujemnych znaków). Jest inaczej niż zostało zaplanowane.
Kto powinien realizować budżet musi brać udział w jego opracowywaniu.
Budżet powinien być opracowywany od dołu do góry. Zaczynamy od najniższego poziomu organizacyjnego w firmie. Szef może skorygować budżety jednostek pod nim się znajdujących. Planowanie dyspozycyjne Budżet jest wskazówką księgowania.
Porównanie plan/wykonanie robi odpowiedzialny za budżet. Przy odchyleniach nieistotnych zobowiązany jest do podjęcia działań korygujących.
Budżet nie jest zmieniany w trakcie okresu realizacji. Najpierw coś robimy, a dopiero to planujemy, np. dziki zachód: facet strzela do budynku, a potem dopiero rysuje tarcze wokół kuli tak, aby była ona w 10.
(…)
…
POTENCJAŁ Jakaś firma znalazła potencjał
Niektórzy są świetni w odkrywaniu potencjału, ale nie potrafią przełożyć tego na wyniki. Za to niektórzy nie umieją znaleźć potencjału, ale gdy już ktoś im go pokaże to rewelacyjnie to przekładają na wyniki.
1881 roku- controlling został zastosowany po raz pierwszy w USA
Profil wymagań pod adresem Controllera
Wiedza fachowa Audytor, Biegły, Księgowy Controller…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)