Atrybuty w procesie projektowania usług.
Przy projektowaniu usług wymagany jest pewien system ich kwalifikacji. Dostępna
literatura pozwala na następujący podział:
a. przedsiębiorstw usługowe,
b. sklepy usługowe,
c. usługi masowe,
d. usługi profesjonalne,
e. usługi personalne
Atrybuty mające znaczenie w procesie projektowania usług:
1.intensywność prac. Stosunek poniesionych kosztów robocizny do wartości użytego
wyposażenia.
2.kontakt. Całkowity czas potrzebny na wyświadczenie usługi w kontakcie z klientem.
3.wzajemne oddziaływanie. Zakres aktywnego udziału klienta podczas świadczenia
usługi. Zawiera się w tym udział klienta w procesie określania potrzeb i wymagań oraz
stopnia ich zaspokojenia po wykonaniu usługi.
4.dostosowanie do indywidualnych potrzeb:
– stałe- jedna usługa;
- wybór- zapewnia pewne opcje wyboru;
- adaptacja – proces ustalania potrzeb i wymagań oraz zaprojektowanie i dostarczanie
odpowiedniej usługi.
5. charakter świadczenia usług. Usługi mogą mieć charakter materialny lub
niematerialny.
6. bezpośredni dostawca. Ludzie lub przedmioty.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)