Atrybuty w procesie projektowania usług

Nasza ocena:

3
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1659
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Atrybuty w procesie projektowania usług - strona 1

Fragment notatki:

Atrybuty w procesie projektowania usług.
Przy projektowaniu usług wymagany jest pewien system ich kwalifikacji. Dostępna
literatura pozwala na następujący podział:
a. przedsiębiorstw usługowe,
b. sklepy usługowe,
c. usługi masowe,
d. usługi profesjonalne,
e. usługi personalne
Atrybuty mające znaczenie w procesie projektowania usług:
1.intensywność prac. Stosunek poniesionych kosztów robocizny do wartości użytego
wyposażenia.
2.kontakt. Całkowity czas potrzebny na wyświadczenie usługi w kontakcie z klientem.
3.wzajemne oddziaływanie. Zakres aktywnego udziału klienta podczas świadczenia
usługi. Zawiera się w tym udział klienta w procesie określania potrzeb i wymagań oraz
stopnia ich zaspokojenia po wykonaniu usługi.
4.dostosowanie do indywidualnych potrzeb:
– stałe- jedna usługa;
- wybór- zapewnia pewne opcje wyboru;
- adaptacja – proces ustalania potrzeb i wymagań oraz zaprojektowanie i dostarczanie
odpowiedniej usługi.
5. charakter świadczenia usług. Usługi mogą mieć charakter materialny lub
niematerialny.
6. bezpośredni dostawca. Ludzie lub przedmioty.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz