Analizy handlowe - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 728
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analizy handlowe - omówienie - strona 1 Analizy handlowe - omówienie - strona 2 Analizy handlowe - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Analizy handlowe
Wprowadzenie
ISOF dostarcza rozwiązań pozwalających na prowadzenie skutecznych analiz handlowych w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa. Analizy tego typu dostarczają cennych informacji na temat sprzedaży, zamówień od dostawców czy też realizacji zamówień i pozwalają optymalizować działalność firmy w tym zakresie.
Funkcjonalność
Rozwiązania przeznaczone do tworzenia analiz handlowych oferowane przez ISOF, dostarczane są pod postacią różnorodnych funkcji, dostępnych w poszczególnych modułach systemu, a zwłaszcza w CRM analitycznym i Centrum Dowodzenia.
Analizy sprzedaży
Funkcja analiz sprzedaży pozwala przygotować szereg zestawień informacyjnych pozwalających analizować sprzedaż w różnych przekrojach.
Do zestawień tych zaliczyć można m.in. raport o nowych klientach pozyskanych przez poszczególnych przedstawicieli handlowych firmy, obroty grup handlowych w określonym okresie, obroty uzyskane przez przedstawicieli handlowych, obroty klientów przedstawicieli handlowych, asortyment zakupiony przez klienta, obroty towarami dla przedstawicieli handlowych. Z zestawień tych pozyskać można takie informacje jak:
wielkość obrotów generowanych w poszczególnych grupach handlowych lub jednostkach organizacyjnych firmy,
które towary lub grupy towarów generują największe obroty, które największe zyski,
jak kształtuje się marża na poszczególnych produktach oraz jaki wpływ na wielkość zysków mają poszczególni pracownicy,
które firmy generują największy obrót oraz zyski.
Analizy realizacji zamówień
W ramach modułu obsługującego zamówienia do dostawców, znajduje się grupa funkcji przeznaczonych do analizy realizacji zamówień.
Umożliwiają one badanie stopnia realizacji zamówień od klientów, a zwłaszcza skali tzw. sprzedaży utraconej. Powiązanie tych danych z poszczególnymi dokumentami oraz czasem występowania umożliwia ustalenie przyczyn występowania tego niekorzystnego zjawiska i w konsekwencji skutecznego przeciwdziałania.
Zalety
Dostarczane przez ISOF mechanizmy służące prowadzeniu analiz handlowych, pozwalają uzyskać wiele informacji na temat sytuacji przedsiębiorstwa.
Analiza wielokierunkowa
Funkcje ISOF pozwalają dokonywać analiz handlowych w wielu różnych kierunkach - analizy sprzedaży, analizy rotacji towarów, analizy realizacji zamówień. Taki zakres badań pozwala dokładnie określić sytuację przedsiębiorstwa.
Integracja funkcji w jednym systemie
Funkcje przeznaczone do prowadzenia analiz handlowych zintegrowane są w jednym systemie ISOF. Dzięki temu korzystają one ze wspólnej bazy danych i są dostępne z poziomu jednej aplikacji.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz