analiza swot 5 sil portera dla kawiarni

Nasza ocena:

3
Pobrań: 3171
Wyświetleń: 20230
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
analiza swot  5 sil portera dla kawiarni - strona 1 analiza swot  5 sil portera dla kawiarni - strona 2 analiza swot  5 sil portera dla kawiarni - strona 3

Fragment notatki:



MOCNE STRONY
Korzystna lokalizacja.
Szybkość realizowanych zamówień.
Kultura obsługi klientów.
Poziom jakości oferowanych usług.
Niska cena produktów.
Dobra opinia o firmie.
Zróżnicowany produkt firmy.
Łatwy dojazd.
Dobra cena produktów.

Pojecie rywalizacji odnosi się do stopnia intensywności zachowań konkurencyjnych występujących w danym sektorze.


ANALIZA SWOT MOCNE STRONY
PUNKTY
SŁABE STRONY PUNKTY
Korzystna lokalizacja.
Szybkość realizowanych zamówień.
Kultura obsługi klientów.
Poziom jakości oferowanych usług.
Niska cena produktów.
Dobra opinia o firmie.
Zróżnicowany produkt firmy.
Łatwy dojazd.
Dobra cena produktów.
Możliwość zorganizowania imprez okolicznościowych.
Kwalifikacje.
Właściwa kadra kierownicza.
Małe zasoby finansowe.
Słabe image firmy.
Nie wystarczający marketing i reklama.
SZANSE
PUNKTY
ZAGROŻENIA
PUNKTY
Rosnące zainteresowanie firma.
Możliwość rozszerzenia oferty o nowe usługi.
Zdolności adaptacyjne do zmieniających się potrzeb rynku.
Ograniczona rywalizacja w sektorze.
Wejście w nowy rynek.
Wzrost popytu na produkty.
Zmniejszenie opodatkowania.
Korzystna zmiana w prawie.
Nowa metoda sprzedaży.
Nowa kampania reklamowa.
Pozyskiwanie kompetentnych pracowników.
Zmiana systemu podatkowego.
Rosnąca konkurencja na rynku.
Niskie dochody ludności.
Zmiana potrzeb i gustu klienta.
V SIŁ PORTERA
SCENARIUSZ POZYTYWNY
SCENARIUSZ NEGATYWNY
POZYTYWY
OPIS
NEGATYWY
OPIS
RYWALIZACJA WEWNATRZ SEKTORA
Pojecie rywalizacji odnosi się do stopnia intensywności zachowań konkurencyjnych występujących w danym sektorze. W okolicach naszej kawiarni tj. na rynku, na którym chcemy działać konkurencja nie jest groźna, ponieważ istnieją tylko trzy lokale o podobnej działalności, jednak produkt przez nie oferowany spełnia trochę inne funkcje i jest kierowany często do innych segmentów rynku.
SIŁA PRZETARGU NABYWCÓW
Siła oddziaływania nabywców zależy od stopnia koncentracji sektora odbiorców. Będziemy mieli wielu małych odbiorców, zatem stopień koncentracji sektora jest niewielki, co z kolei przekłada się na niewielką siłę oddziaływania
GROŹBA POJAWIENIA SIĘ NOWYCH KONKURENTÓW.
Możliwość pojawienia się nowych konkurentów zależy od wysokości barier wejścia i od atrakcyjności sektora oraz od wieku sektora. Koszty wejścia na rynek nie są wysokie, obejmują wynajęcie lokalu i zakup wyposażenia oraz zaopatrzenia na początek działalności. Atrakcyjność sektora również może zachęcać do otwierania tego typu działalności. Wiek sektora nie ma ogranicza możliwości pojawienia się nowych konkurentów.
ZAGROŻENIA ZE STRONY SUBSTYTUTÓW ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz