To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Analiza strategiczna - procedura metodyczna, analiza i ocena stanu i sytuacji otoczenia. Analiza zewnętrzna i wewnętrzna + synergia przedsiębiorstwa i otoczenia dla ustalenia POZYCJI STRATEGICZNEJ . Etapy: Formułowanie wizji i misji przedsiębiorstwa Misja - idealny, jasny obraz, opisujący przyszłość firmy w kategoriach aspiracji w oparciu i realistyczne przesłania. Jest to instrument kształtowania opinii o przedsiębiorstwie w otoczeniu.
Zamierzenie strategiczne - co chcemy osiągnąć
Pokazanie wspólnego wroga - zdefiniowanie konkurenta, od którego chce się być lepszym
Modelowanie wzorca - zdefiniowanie firmy spoza sektora i branży, której osiągane wyniki mogą być normatywnym punktem odniesienia
Przemiana wewnętrzna - skonstruowanie docelowego modelu organizacyjnego, który jest wytyczną w kształtowaniu przedsiębiorstwa Wizja - konkretyzacja misji, wyobrażenie o przyszłym kształcie przedsiębiorstwa. Jest podstawą do opracowania strategii, a jednocześnie motywuje i inspiruje do realizacji celów. Perspektywa wizji to zazwyczaj od 3 do 5 lat. Metodyka strategicznego diagnozowania otoczenia - identyfikuje się okazje i zagrożenia istniejące lub spodziewane, ważne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. ( okazje - zdarzenie w otoczeniu przedsiębiorstwa, które da się wykorzystać dla podwyższenia powodzenia przedsiębiorstwa; zagrożenia - zdarzenia w otoczeniu przedsiębiorstwa, które mogą obniżyć stopień powodzenia.) Dalsze - ogół zadań, które zachodzą lub zajdą w przyszłości, pośrednio wpływających na powodzenie przedsiębiorstwa. Analiza PEST :
Polityczno - prawne uwarunkowania
Ekonomiczne uwarunkowania
Społeczno - kulturowe uwarunkowania
Techniczno - technologiczne uwarunkowania
Bliższe - konkretne podmioty wywierające wpływ na działalność przedsiębiorstwa Model 5 sił Portera - istniejące i spodziewane okazje i zagrożenia
Stan i perspektywa konkurencji bezpośredniej
Stan i perspektywa konkurencji pośredniej
Stan i perspektywa konkurencji substytucyjnej
Stan i perspektywa relacji między przedsiębiorstwem a dostawcami
Stan i perspektywa relacji między przedsiębiorstwem a odbiorcami
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)