A. Notatka została stworzona na potrzeby zajęć na Wyższą Szkołę Zarządzania i Bankowości. Dokument ma 17 stron i zawiera w swojej treści takie elementy i zagadnienia jak: ogólna pozycja branży, struktura branży, kontrakty w kolejnych latach, strategiczna charakterystyka, pozycja na krzywej cyklu życia, macierz BCG, główne siły sprawcze koniunktury, kluczowe wyznaczniki sukcesu, problemy stojące przed branżą, perspektywy stojące przed branżą, czynniki wpływające na atrakcyjność branży, czynniki czyniące ją nieatrakcyjną, konkluzje odnoszące się do branży, analiza konkurencyjności, analiza sił konkurencji, rywalizacja pomiędzy konkurentami w branży, zagrożenie potencjalnymi nowymi konkurentami, siła oddziaływania dostawców, siła oddziaływania odbiorców, mapa konkurencji, analiza sytuacji firmy, główne wskaźniki pozycji strategicznej, wskaźniki finansowe, analiza SWOT, pozycja w stosunku do głównych rywali, oszacowanie konkurencyjności, plan strategiczny, podstawowe kierunki strategii, strategia rozwoju, strategia operacyjna, ogólna strategia firmy, sposób podejścia do rozwiązania problemu konkurencyjności, główne funkcjonalne strategie wspomagające.
Analiza strategiczna firmy
„REMPOL S.A.”
SPIS TREŚCI
Ogólna pozycja branży........................................................................................................3
Struktura branży.............................................................................................................3
Strategiczna charakterystyka.........................................................................................4
Perspektywy stojące przed branżą.................................................................................5
Analiza konkurencyjności...................................................................................................6
Analiza sił konkurencji..................................................................................................6
Ocena pozycji konkurentów..........................................................................................7
Na co zwrócić główną uwagę ?.....................................................................................7
Analiza sytuacji firmy..........................................................................................................7
Główne wskaźniki pozycji strategicznej.......................................................................8
Analiza SWOT...............................................................................................................9
Pozycja w stosunku do głównych rywali.....................................................................10
Oszacowanie konkurencyjności...................................................................................10
Plan strategiczny - zalecane posunięcia............................................................................10
Podstawowe kierunki strategii.....................................................................................10
Ogólna strategia firmy.................................................................................................11
Sposób podejścia do rozwiązania problemu konkurencyjności..................................11
Główne funkcjonalne strategie wspomagające............................................................12
Źródła.................................................................................................................................
(…)
…. Niekorzystnym czynnikiem wpływającym na sytuację w budownictwie może mieć np. zmiana poziomu stawek podatku od towarów i usług, zmiana stóp procentowych, zasad naliczania ulg podatkowych czy polityka w zakresie ochrony środowiska. Widać więc, iż mimo obecnie atrakcyjnej pozycji budownictwa sytuacja ta może łatwo ulec zmianie. Narastająca wciąż konkurencja, dominacja zachodnich firm w zakresie wykonawstwa…
… przede wszystkim w zakresie budownictwa mieszkaniowego czynią branżę tą rzeczywiście dochodową.
Czynniki czyniące ją nieatrakcyjną
Budownictwo należy do sektorów gospodarki, w których silnie odczuwa się wahania sezonowe sprzedaży. Wynika to ze specyfiki cyklu inwestycyjnego w budownictwie. REMPOL realizuje znaczną część kontraktów w okresie od kwietnia do listopada odnotowując znaczny spadek produkcji…
… polskich firm budowlanych.
Biorąc pod uwagę aktualny ranking spółek giełdowych firma zajmuje czwartą lokatę.
Strategia
Wzrost przez przejęcia innych firm, ograniczenie działalności pozabudowlanej, rozwój działalności deweloperskiej, koncentracja na dużych projektach.
Efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów, zwiększenie szybkości reakcji na sygnały rynkowe poprzez stworzenie i udoskonalenie odpowiednich…
… w ten sposób swój udział w tych perspektywicznych obszarach budowlanych.
ŻRÓDŁA:
1. dr Benedykt Niemczynowicz „Metody analizy mikrootoczenia” -materiały z wykładów.
2. Prospekt emisyjny Spółki REMPOL S.A. 2002 rok
3. „Penetrator” styczeń 1996 - maj 2001
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)