Analiza rynku w przestrzeni

Nasza ocena:

3
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1211
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza rynku w przestrzeni - strona 1 Analiza rynku w przestrzeni - strona 2

Fragment notatki:

ANALIZA RYNKU W PRZESTRZENI Jednostki w analizie rynku w ujęciu przestrzennym są jednostkami administracyjnymi (województwo lub kilka - region). Znajomość zasięgu i struktury rynków regionalnych jest bardzo ważna dla wszystkich uczestników rynku.
Prawo g rawitacji detalu Railly'ego - wielkość zakupów dokonywanych w miastach (rejonach) A i B przez mieszkańców położonego między nimi miasta (rejon) jest wprost proporcjonalna do liczby mieszkańców, a odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości między nimi.
Przekształcenie wzoru pozwala obliczyć linię graniczną:
gdzie Z to zakupy w miejscu A lub B
Przykład : Do czego jest to wykorzystywane?
np. Gdańsk, Tczew marka Peugeot.
Określenie zasięgu oddziaływania
. .
. .
. .
Jak daleko należy ustawić reklamy od salonu, aby miało to sens.
Współczynnik lokalizacji Florence'a - służy poznaniu dysproporcji terytorialnych w rozmieszczeniu działalności produkcji, bazy handlowej, magazynowej i usługowej.
- procentowy udział pierwszego zjawiska wg jednostek przestrzennych, np. województw
- procentowy udział drugiego zjawiska wg jednostek przestrzennych
ATRAKCYJNOŚĆ RYNKU Pojemność rynku (Q) - ilość dóbr i usług o odpowiedniej strukturze i jakości, które przy danych cenach i dochodach mogą zostać sprzedane w określonym czasie i przestrzeni.
Rozmiary rynku determinowane są przez:
potrzeby nabywców,
ceny danego produktu lub usługi,
poziom dochodów potencjalnych klientów.
1) Najprostszy wzór to : gdzie:
- liczba ludności
- wskaźnik spożycia danego dobra na mieszkańca
2) Gdy obliczamy pojemność rynku dla produktów używanych przez określone grupy konsumenckie, to otrzymujemy wzór : gdzie:
- konsumenci
- procent jednostek konsumpcyjnych
- liczba jednostek produktu używana przez przeciętnego konsumenta
3) Jeżeli spożycie danego produktu jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp., to wzór przybiera postać : gdzie:
- wskaźnik udziału i-tej grupy konsumentów w ogólnej liczbie jednostek
4) W przypadku dóbr, dla których nie można obliczyć ilościowej pojemności rynku : gdzie:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz