Analiza możliwości i zagrożeń działania

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1617
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza możliwości i zagrożeń działania - strona 1 Analiza możliwości i zagrożeń działania - strona 2 Analiza możliwości i zagrożeń działania - strona 3

Fragment notatki:

Szczegółowo opisane pojęcia związane z analizą możliwości i zagrożeń działania na 11 stronach w formacie doc.

Notatka zawiera opisane pojęcia takie jak: zasoby, umiejętności, otoczenie oraz sektor.
Ponadto w dokumencie znajdują się definicje takich terminów jak: siły napędowe konkurencji (siły konkurencyjne), grupa strategiczna i benchmarking. Następnie znajduje się opis pomocnych narzędzi oceny sytuacji: analiza SWOT i metody portfelowe. W opisie analizy SWOT poruszone są takie terminy jak: mocne, słabe strony, możliwości i zagrożenia.
Dalej znajduje się definicja metody portfelowej oraz przykłady najbardziej znanych metod:
macierz stopy wzrostu rynku i względnego udziału przedsiębiorstwa w rynku(macierz BCG), .
macierz atrakcyjności sektora i pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa(macierz GE), macierz pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa i stopnia dojrzałości sektora(macierz ADL). Następnym zagadnieniem opisanym w dokumencie jest: postępowanie nabywców na rynku oraz bardzo dokładnie opisane etapy procesu postępowania klientów. W dalszej części notatki poruszone są takie terminy jak: lojalność, dysonans pozakupowy, postępowanie nabywców na rynku, potrzeba, rodzaje potrzeb, hierarchia potrzeb Maslowa. Dalej znajdujemy pojęcia związane z typologią decyzji konsumentów oraz pojęcia takie jak: postawa, motyw, reguły decyzyjne. Dalej występują pojęcia związane z zakupem nowego produktu: rodzaje nabywców; nabywca indywidualny, nabywca instytucjonalny, liderzy opinii, grupa odniesienia, cykl życia rodziny, dyfuzja innowacji oraz ryzyko konsumentów.
Ponadto w treści notatki można spotkać pojęcia związane z wyborem rynku docelowego: cechy rynku docelowego, zasady wyboru rynków docelowych, segmentacja rynku, cechy segmentów rynku. Dalej można znaleźć dalsze opisy pojęć związanych z segmentacją: zasady segmentacji, procedura segmentacji rynku. Ponadto w treści notatki znajduje się opis działań przedsiębiorstwa na rynku: działania niezróżnicowane, działania zróżnicowane, działania skoncentrowane, działania zindywidualizowane.

Analiza możliwości i zagrożeń dzaiłania
ZASOBY-środki rzeczowe, finansowe i ludzkie, którymi dysponuje przedsiębiorstwo. Ich źródłem jest otoczenie, w którym działa przedsiębiorstwo. W ograniczonym zakresie można dokonywać wymiany niektórych zasobów, np.finansowych na rzeczowe(kupując je) luba na ludzkie(płacąc wynagrodzenia).Można też wymienić część zasobów rzeczowych na finansowe(sprzedając część zasobów rzeczowych).
UMIEJĘTNOŚCI-zdolności wykorzystania zasobów. Umiejętności rozwijane są przez przedsiębiorstwo w drodze uczenia się. Zależą one w dużej mierze od umiejętności poszczególnych pracowników i są doskonalone dzięki ich wspólnemu wysiłkowi. Nie zawsze umiejętności pracowników przekładają się na umiejętności przedsiębiorstwa(np.brak umiejętności współpracy może utrudniać wykorzystanie innych umiejętności pracowników). Można wyszczególnić np. umiejętności organizowania pracy, umiejętności stosowania promocji.
OTOCZENIE-podmioty oraz czynniki zewnętrzne wobec przedsiębiorstwa. Otoczenie można podzielić na mikrootoczenie i makrootoczenie. Mikrootoczenie składa się z podmiotów, które mogą mieć wpływ na sytuację przedsiębiorstwa. Są to m.in. nabywcy, dostawcy, konkurenci, państwo, organizacje konsumentów. Makrootoczenie stanowi zbiór czynników zewnętrznych w stosunku do przedsiębiorstwa. Wpływają one na jego sytuację oraz na sytuację podmiotów składających się na jego mikrootoczenie. Są to m.in. czynniki: e

(…)

… tylko jednej marki. Lojalność podzielna to dokonywanie na przemian lub równolegle zakupów produktów dwóch marek.
DYSONANS POZAKUPOWY-niepokój wynikający z niepewności co do słuszności podjętej decyzji zakupu. Jest to rodzaj dysonansu poznawczego, który zakłada, że ludzie odczuwają potrzebę wewnętrznej harmonii między postawami, przekonaniami i wartościami. W przypadku istnienia niezgodności między elementami…
… można wymienić
(1) tradycyjną a priori(aprioryczny wybór kryteriów segmentacji rynku, wybór zestawu cech opisujących segmenty oraz sformułowanie hipotez o powiązaniach tych cech z kryteriami segmentacji, zaprojektowanie i dobór próby do badań, gromadzenie informacji w toku badań empirycznych, utworzenie segmentów drogą grupowania konsumentów przy wykorzystaniu wybranych kryteriów segm., nakreślenie profilu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz