Analiza konkurencji - wskaźnik udziału w rynku

Nasza ocena:

3
Pobrań: 168
Wyświetleń: 2121
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza konkurencji - wskaźnik udziału w rynku  - strona 1 Analiza konkurencji - wskaźnik udziału w rynku  - strona 2

Fragment notatki:

ANALIZA KONKURENCJI Absolutny udział w rynku - udział sprzedaży danej firmy w ogólnej sprzedaży analizowanych produktów na danym rynku.
Udział w rynku docelowym - udział w takim segmencie, do którego firma adresuje ofertę;.
Relatywny udział w rynku - stosunek sprzedaży danej firmy do sprzedaży 3 największych konkurentów.
Stosunek sprzedaży do sprzedaży największego konkurenta.
Udział w rynku może być określany na podstawie danych wartościowych (problem - zróżnicowanie cen między produktami) albo danych odnośnie wolumenu sprzedaży.
Podstawowa trudność - zgromadzenie danych do obliczenia wskaźników.
Pomiary udziału w rynku wykorzystywane mogą być do:
oceny sytuacji konkurencyjnej na rynku,
oceny przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
Udział w rynku jako podstawa określania strategii przedsiębiorstwa. wskaźnik udziału w rynku jest jedną z podstawowych informacji niezbędnych do podejmowania decyzji strategicznych.
pomocą w podejmowaniu decyzji jest model BCG wykorzystujący względny udział w rynku oraz stopę wzrostu sprzedaży branży (sektora).
DUALNE SPOJRZENIE NA MODEL BCG POZYCJA W PORTFELU PERSPEKTYWA TRADYCYJNA PERSPEKTYWA KONTRADYCYJNA DOJNE KROWY np. Coca Cola
Duży udział w rynku o niskiej dynamice.
Główne źródło dochodów przedsiębiorstwa.
Inwestuj w „GWIAZDY” i „ZNAKI ZAPYTANIA”
Masz silną pozycję na stabilnym rynku.
Posiadasz technologię, know-how, system dystrybucji, doświadczenie w prowadzeniu biznesu, wiedzę o klientach, znaną markę.
To wszystko jest wystarczającą podstawą do rewitalizacji biznesu.
Nie ryzykuj swojej przyszłości inwestując w „GWIAZDY”.
GWIAZDY np. Microsoft na rynku oprogramowania,
firmy internetowe,
sieć restauracji
Duży udział w rynku o wysokiej dynamice.
Umocnienie czy utrzymanie dobrej pozycji konkurencyjnej wymaga sporo nakładów.
Jest to szybko rosnący rynek, który zwykle pociąga wielu nowych konkurentów.
Ostra walka konkurencyjna, przeinwestowanie, małe udziały w rynku i niechybne bankructwo większości konkurentów to typowe zjawiska.
Nie atakuj, poczekaj aż większość się podda.
Cena za biznes będzie relatywnie niska.
ZNAKI ZAPYTANIA np. aukcje internetowe
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz