Analiza koniunktury i badanie rynku

Nasza ocena:

5
Pobrań: 28
Wyświetleń: 581
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza koniunktury i badanie rynku - strona 1 Analiza koniunktury i badanie rynku - strona 2 Analiza koniunktury i badanie rynku - strona 3

Fragment notatki:

ANALIZA KONIUNKTURY I BADANIE RYNKU
Przedmiotem badań marketingu jest rynek rozumiany jako całokształt stosunków wymiennych znajdujących swój wyraz w transakcji kupna i sprzedaży pomiędzy dostawcami a odbiorcami towarów i usług, których decyzje kształtują wielkość zapotrzebowania na nie oraz wzajemne relacje pomiędzy tymi podmiotami. Badania rynkowe obejmują: obserwacje rynkowe tj. postrzeganie zjawisk rynkowych lub ich części w trakcie prowadzenia działalności rynkowej, analizę rynku polegającą na wykrywaniu istotnych prawidłowości i związków pomiędzy elementami rynku i czynnikami na nie oddziałującymi oraz opracowaniem prognozy zjawisk rynkowych na okresy przyszłe, przy czym analiza ta przeprowadzona powinna być na podst. Badań naukowych. Analiza rynku umożliwia dostarczenie informacji do podejmowania decyzji w zakresie polityki rynkowej i przygotowania działań poszczególnych podmiotów rynku: producentów i konsumentów. Z badaniami marketingowymi mamy do czynienia wtedy, gdy następuje zmiana stosunków rynkowych tj. następuje przejście od rynku producenta, dyktującego odbiorcy warunki sprzedaży do rynku konsumenta do którego potrzeb i oczekiwań muszą się dostosować dostawcy towarów i usług. Złożoność sytuacji polega na zróżnicowaniu stanów popytu na rynku, a to stwarza konieczność podejmowania przez przedsiębiorstwa określonych działań umożliwiających przygotowanie trafnych decyzji rynkowych. Podejmowaniu tych decyzji towarzyszy:
dział. w warunkach niepewności, utrudniających określenie prawdopodobieństwa zachodzenia zdarzeń w otoczeniu przedsiębiorstw bez uzyskania dodatkowych informacji, konieczność wzrostu kontroli podejmowanych i realizowanych decyzji dzięki określaniu ich skuteczności, co powoduje wzrost racjonalności procesów decyzyjnych. RYNEK I JEGO STRUKTURA
Rynek- to proces za pomocą którego kupujący i sprzedający określają co chcą kupić lub sprzedać i na jakich warunkach.
Rynek- to miejsce spotkań sprzedawców i nabywców, gdzie oferuje się usługi i towary, które w wyniku transakcji kupna-sprzedaży zmieniają swoich właścicieli.
Rynek- to ogół stosowanych wymiennych pomiędzy sprzedającymi, oferującymi towary i usługi, reprezentującymi podaż, a kupującymi, zgłaszającymi zapotrzebowanie na określone towary i usługi, poparte odpowiednimi środkami płatniczymi, reprezentującymi popyt.
Rynek- to zespół wszystkich kupujących i sprzedających których decyzje nawzajem od siebie uzależnione kształtują podaż, popyt i określają poziom cen.
Rynek jest układem elementów sprzężonych tj. podaży, popytu i ceny.
Najważniejszą przesłanką funkcjonowania rynku jest prawo do nieograniczonego wyboru kontrahenta oraz prowadzenia transakcji kupna-sprzedaży.


(…)

… kształtują podaż, popyt i określają poziom cen.
Rynek jest układem elementów sprzężonych tj. podaży, popytu i ceny.
Najważniejszą przesłanką funkcjonowania rynku jest prawo do nieograniczonego wyboru kontrahenta oraz prowadzenia transakcji kupna-sprzedaży.
Rynek- jt. zespół powiązań poziomych między jego uczestnikami, których podstawę stanowi umowa.
Zasada swobody umów- jest podst. kanonem prawnym…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz