Analiza ekonomiczna - Autosalon TOYOTA

Nasza ocena:

5
Pobrań: 910
Wyświetleń: 3213
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza ekonomiczna - Autosalon TOYOTA - strona 1 Analiza ekonomiczna - Autosalon TOYOTA - strona 2 Analiza ekonomiczna - Autosalon TOYOTA - strona 3

Fragment notatki:

Dokument ma 41 stron i zawiera takie elementy i pojęcia jak: streszczenie wykonawcze, charakterystyka firmy, misja, cele (taktyczne i operacyjne), analiza mikrootoczenia, analiza nabywców, segmentacja, podział grup docelowych, analiza popytu, produkt luksusowy, lojalność nabywcy, elastyczność, efekt snoba, paradoks Veblena, cenowa popytu, elastyczność dochodowa popytu, analiza konkurencji, pozycja konkurencyjna, analiza pozycji firmy, prognozy zjawisk ekonomicznych i branżowych, otoczenie ekonomiczne, otoczenie regulacyjno-prawne, otoczenie technologiczne, otoczenie społeczno-kulturowe, kondycja gospodarki, podatki, polityka celna, ceny paliw, podatek akcyzowy, postęp technologiczny, inwestycje, badania, strategia marketingowa firmy, badania marketingowe, rynek docelowy, kampania promocyjna, programy marketingowe,strategia cenowo-jakościowa, strategia cenowo-promocyjna, rabaty sezonowe, rabaty promocyjne, rabaty gotówkowe, budżet realizacji, działania kontrolne, analiza finansowa, bilans, analiza SWOT.

Analiza ekonomiczna Autosalon TOYOTA
SPIS TREŚCI Streszczenie wykonawcze
Ze względu na postępujący regres na lokalnym rynku samochodowym, koniecznym staje się opracowanie analizy fundamentalnej opartej na przyjętej strategii działania o charakterze taktycznym i operacyjnym, która pozwolą na realizację założonych celów marketingowych firmy w okresie najbliższych pięciu lat.
Lokalny rynek samochodowy jest coraz bardziej nasycony. Duża i silna konkurencja nieustannie się poszerza. Wpływa to negatywnie na osiągane wyniki firm obecnych na lokalnym rynku samochodowym. Potencjalni nabywcy mają bardzo duże możliwości wyboru, dlatego należy wyjść im naprzeciw i tak kształtować strategię działania, by w możliwie największym stopniu zaspokajać ich zmienne potrzeby.
Popyt na nowe samochody osobowe uległ ograniczeniu z kilku powodów. Obserwuje się systematyczne ubożenie społeczeństwa, „życie na kredyt”, wahające się kursy walut oraz spadek kursu PLN w stosunku do € uniemożliwiają zachowanie stabilności cen, a wielokrotność podwyżek cen paliw napędowych w roku ostatecznie ogranicza rozwój procesu decyzyjnego nabywców na rynku motoryzacyjnym. Niekorzystnym trendem jest także zniesienie barier celnych dla samochodów używanych sprowadzanych z krajów UE. Powoduje to znaczny spadek atrakcyjności nowych pojazdów.
Zmiany w makrootoczeniu w głównej mierze wpływają niekorzystnie na rozwój całej gałęzi przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Rząd zapowiada korzystne zmiany polityki w stosunku do przemysłu motoryzacyjnego i podjęcie działań zmierzających do znacznego zahamowania recesji na rynku. Należy sobie jednak jasno powiedzieć, że szybkość podjęcia tych działań z pewnością nie dorówna dynamice spadku sprzedaży na rynku, stąd należy bacznie obserwować zmiany w otoczeniu makro i reagować na nie w odpowiednim czasie.
Firma posiada mimo wszystko dobrą pozycję wyjściową na rynku regionalnym. Wzrost sprzedaży na rynku nasuwa wniosek, że rozwój firmy postępuje w dobrym kierunku. Opracowanie i wdrożenie nowej strategii działania ma więc na celu zwiększenie dynamiki wzrostu sprzedaży realizowanej przez firmę. Głównym celem opracowania analizy fundamentalnej jest skonstruowanie strategii działania na najbliższe pięć lat w oparciu o dostępne instrumentarium marketingowe przy równoczesnym nieustannym obserwowaniu otoczenia zewnętrznego firmy zarówno w skali mikro jak i makro. Opracowanie strategii wymaga wyznaczenia zakresu podmiotowego tych działań, zakresu czasowego,

(…)

… wyznaczenia zakresu podmiotowego tych działań, zakresu czasowego, dokładne określenie kompetencji dla realizacji poszczególnych celów cząstkowych oraz oszacowanie kosztów wdrożenia strategii w oparciu o zasoby kapitałowe ASO Toyota w Gorzowie Wlkp.
Charakterystyka firmy
ASO Toyota w Gorzowie Wlkp. rozpoczął działalność w roku 1995. W swojej ofercie produktowej firma posiada pełną gamę samochodów marki TOYOTA…
… bezpośredni są zlokalizowani w Zielonej Górze, Poznaniu i Szczecinie. Firma w blisko dziewięcioletnim okresie działalności zdobyła sobie uznanie w oczach klientów. Aktualnie realizowana jest przez Firmę inwestycja o charakterze strategicznym w postaci budowy nowego salonu samochodowego włącznie z serwisem, który będzie zlokalizowany przy jednej z głównych dróg wylotowych z Gorzowa Wlkp. [kierunek Gdańsk…
…% sprzedaży realizowana jest przez nabywców z terenu Gorzowa Wlkp. Osoby zamieszkujące bezpośrednie okolice miasta (w odległości do 15km) realizują ok. 30% sprzedaży, a pozostali ok. 10%. Na podstawie przeprowadzonych badań, klienci uznali, że:
produkty oferowane przez ASO Toyota Gorzów Wlkp. są lepsze od konkurencyjnych - ok. 20% respondentów;
produkty oferowane przez ASO Toyota Gorzów Wlkp. są równie dobre…
… jest, że na niektóre elementy jest już 8, 12, a nawet 30 lat gwarancji bez limitu przebiegu! Jest to niewątpliwie spowodowane błyskawicznym postępem technologicznym, stosowaniem nowych materiałów (głównie tworzyw sztucznych, kompozytów z włókna szklanego i węglowego).
Żywotność jednego modelu ciągle się skraca, np. Fiat Uno, czy do niedawna Peugeot 205 - produkowane od kilku lat są po prostu wyjątkami…
… siłę oddziaływania na producentów. Normy i wartości społeczne podlegają mniejszym lub większym zmianom. Proces zmian wartości społecznych w ciągu ostatnich trzydziestu lat nabrał dużej dynamiki. Zmienia się stosunek człowieka do środowiska naturalnego, stąd odpowiedź branży motoryzacyjnej w postaci samochodów o napędzie hybrydowym, prac nad ograniczeniem emisji szkodliwych substancji do środowiska…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz