Analiza BMW

Nasza ocena:

3
Pobrań: 1162
Wyświetleń: 2786
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza BMW - strona 1 Analiza BMW - strona 2 Analiza BMW - strona 3

Fragment notatki:

MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Raport BMW Group
Zawartość
Informacje o firmie
Historia grupy BMW rozpoczyna się w 1916 roku w Monachium kiedy to została założona firma „Bayerische Flugzeugwerke (Bawarskie Zakłady Lotnicze). W 1917 r. nazwa została zmieniona na „Bayerische Motoren Werke GmbH", a w 1918 r. przedsiębiorstwo przekształcono w spółkę akcyjną. Od początku istnienia firmy za logo przyjęto niebiesko-białą szachownicę symbolizujące śmigło samolotu w ruchu. Do dziś logo to pozostało w niemal niezmienionej formie.
W początkach swego istnienia firma skierowana była na przemysł lotniczy. Produkowano lekkie samoloty treningowe i zwiadowcze oraz silniki do samolotów. Po wojnie firma straciła rynek zbytu na silniki lotnicze i próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości projektowano i sprzedawano silniki do łodzi, motorów, samochodów i ciężarówek. W 1923r. rozpoczęto produkcję motocykli.
W 1927 r. BMW przejęło Fahrzeugfabrik Eisenach A.G. - firmę motoryzacyjną produkującą popularne wówczas samochody Dixi. Od tego roku BMW stało się producentem samochodów osobowych. Początkowo kontynuowano produkcję modelu Dixi, by po dwóch latach pokazać światu model z logo BMW. W 1994 roku spółka zakupiła angielską firmę MG Rover, a w tym markę MINI, natomiast w roku 1998 nabyła brytyjską markę Rolls Royce Automobiles. W obecnych czasach firma BMW to lider sprzedaży samochodów klasy premium. Wynik ten zawdzięcza przede wszystkim 23 punktom produkcyjnym rozmieszczonym w 13 krajach na całym świecie, produkującym rocznie blisko 850 tysięcy samochodów. Zakłady te mieszczą się w między innymi w Niemczech, Austrii, USA, RPA, Wielkiej Brytanii, Rosji, Meksyku, Egipcie, Tajlandii i Na Filipinach. Przychody netto ze sprzedaży w roku 2009 wyniosły blisko 5,6 miliarda euro, zatrudnienie z kolei 107 500 tysięcy osób. 1. Analiza otoczenia marketingowego
Mikroekonomiczne
wszystkie podmioty z jakimi przedsiębiorstwo wchodzi w interakcje (inaczej interesariusze)
dostawcy, klienci, konkurenci
Makroekonomiczne
czynniki demograficzne (np. przyrost naturalny, struktura płci i wieku),
ekonomiczne (np. polityka gospodarcza),
polityczno-prawne (np. uregulowania prawne),
społeczno-kulturowe (np. tradycje i normy)
naturalne (np. klimat)

(…)

… lat.  Bardzo popularna jest walka na marki toczona pomiędzy bezpośrednimi konkurentami - Audi i BMW, na dość kontrowersyjne bannery. I tak np., w Kalifornii, przy jednym z najbardziej ruchliwych miejsc powstał banner reklamujący Audi A4 z komentarzem „Twój ruch, BMW”. Na odpowiedź jednak nie trzeba było długo czekać - BMW wykupiło banner reklamujący nowy model BMW M3 Coupe z hasłem „Szach-mat”. Nie jest to jedyny…
…, oddalonymi biurami, a także sprawniej i skuteczniej sprzedawać swoje usługi lub towary. Znaczenie Internetu z roku na rok wzrasta to też reklama internetowa jest bardziej skuteczna niż jeszcze 10 lat temu. Również grupa BMW swoje działania opiera również na Internecie, dzięki czemu można ograniczyć koszty związane z komunikacją między fabrykami, punktami sprzedaży itp., które są umieszczone na całym świecie…

wprowadzanie nowych produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb
poszukiwanie nowych rynków
działania proekologiczne - carpooling*
Zagrożenia
wzrost bezrobocia
kryzys gospodarczy
zmieniające się zapotrzebowania i wymagania konsumentów
*carpooling - e-autostop - oferowanie przejazdów i korzystanie z wolnych miejsc w samochodach
2. Badania marketingowe rynków zagranicznych
Badania marketingowe…
… ma być korzyścią zarówno dla danego kraju, jak i dla grupy, jako producentów. 3. Współpraca
Joint venture z PSA Peugeot Citroen - w celu rozwoju komponentów do elektryfikacji i hybrydyzacji
Z Toyota Motor Corporation - podstawowe badania w technologii litowojonowej, dostarczanie Toyocie wysoko wydajnych silników wysokoprężnych.
Strategiczne partnerstwo to część głównej strategii grupy BMW Number…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz