Agregatorzy treści Duże serwisy internetowe, takie jak np. iTunes, nie chcą nawiązywać współpracy bezpośrednio z indywidualnymi artystami oraz niewielkimi firmami tworzącymi treści Mnogość podmiotów chcących dystrybuować treści w internecie oraz wysoki poziom skomplikowania procedur licencyjnych stworzyły miejsce dla narodzin nowej kategorii organizacji - agregatorów. Pośredniczą oni w relacjach pomiędzy indywidualnymi artystami oraz niewielkimi firmami tworzącymi treści (wytwórniami muzycznymi, firmami publishingowymi, małymi wydawnictwami, itp.) a różnego rodzaju serwisami internetowymi (i pozainternetowymi) wykorzystującymi twórczość (np. iTunes, Rhapsody). Agregatorzy stanowią swego rodzaju izby rozrachunkowe ułatwiające kontaktowanie stron, wskutek czego następuje przekazanie praw do twórczości z jednej strony a środków finansowych z drugiej.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)