To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
3 teorie motywacji: I treści - co się motywuje? (potrzeby) Maslow - wielowymiarowy obraz natury ludzkiej; człowiek działa świadomie, zmierza do zaspokojenia wewnętrznych odczuwanych potrzeb, a wpływ środowiska na jego zachowania jest ograniczony
Zachowanie konstruktywne
w procesie
najsilniejsza poszukiwanie rozwiązywania
potrzeby niezaspokojona napięcia obniżenia problemów
potrzeba napięcia
zachowania defensywne w procesie
rozwiązywania
problemów
II procesu - jak się motywuje? (oczekiwań) - człowiek jest jednostką racjonalną; wybierają wariant działania bierze pod uwagę prawdopodobieństwo uzyskania pożądanego rezultatu.
Potrzeby - ich konsekwencje
hierarchia reakcja (zmiana hierarchii przyszłe
i prawdopodobieństwo (zachowanie) potrzeb i/lub zachowania
zaspokojenia prawdopodobieństwa
ich zaspokojenia)
III wzmocnienia - sposoby uczenia się zachowań (modyfikacji zachowań) - w jaki sposób skutki poprzedniego działania wpłyną na zachowania się w przyszłości; ludzie postępują tak jak się nauczyli w przeszłości
Sytuacja reakcja konsekwencja przyszłe reakcje
Systemowy pogląd na motywację:
Cechy indywidualne
Cechy stanowiska
Cechy sytuacji roboczej
1.zainteresowania
2.postawy (przykłady) względem
siebie
posady
poszczególnych aspektów sytuacji roboczej
3.potrzeby (przykłady)
bezpieczeństwa
społeczne
osiągnięć
Przykłady:
rodzaje zadowolenia wynikającego z istoty pracy
stopień samodzielności
ilość bezpośrednich informacji o efektywności
stopień różnorodności zadań
1.Środowisko pracy:
koledzy
przełożony (eni)
2.Działania organizacji:
praktyka wynagradzania
w całym systemie
indywidualnego
- kultura organizacji
Model tradycyjny - stosować zachęty płacowe
Model stosunków współdziałania - uwzględniać społeczne potrzeby pracownika
Model zasobów ludzkich - proponować zwiększony zakres odpowiedzialności
Systemowy pogląd na motywację
Cechy indywidualne
Cechy stanowiska
Cechy sytuacji roboczej
Motywacja pracownika
Motywacja = przewodzenie
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)