Znaczenie strategii w marketingu międzynarodowym

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 763
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Znaczenie strategii w marketingu międzynarodowym - strona 1 Znaczenie strategii w marketingu międzynarodowym - strona 2 Znaczenie strategii w marketingu międzynarodowym - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 3 - 21.10.2010 Znaczenie strategii w marketingu międzynarodowym Strategia jako pojęcie stosowane jest zarówno w zarządzaniu jak i ekonomii.
„strategia to zbiór działań do spełnienia planu wojennego, zawierającego projekty poszczególnych kampanii, a w ich ramach bitew”
[K. von Clausevitz, O wojnie, t 1, Warszawa 1958, s.32]
Charakter otoczenia organizacji Do nauk ekonomicznych pojęcie strategii rozumie się jako:
„wykorzystanie zasobów w wyznaczonym przez konkurencję otoczeniu, aby możliwe było zrealizowanie wiązki celów organizacji”
[A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym… s.7]
Organizacja międzynarodowa określana jest jako rodzaj konfiguracji znajdującej się w ciągłej zależności od: Określonego układu kulturowego
Struktury odnoszącej się do materialnych aspektów organizacji, jej polityki oraz formalnych systemów zarządzania i kontroli
Jednostek, które podlegają procesowi socjalizacji wdrażającej do wspólnego działania
Jednym z istotnych pytań jest tzw. „definicja strategiczna pożądanego konturu lub optymalnych granic firmy” Można formułować następujące pytania:
Czy kompetencje firmy, obejmujące jej zasoby, aktywa materialne i niematerialne, technologie i know-how, sprostają sytuacji stale poszerzającego się pola strategicznego?
Czy kompetencje, które dotychczas miały charakter „siły sprawczej” okażą się wystarczające z punktu widzenia firmy dążącej do powiększania pola strategicznego?
Jakie zmiany należy poczynić by w obecnych konfiguracjach kulturowych i strukturalnych wesprzeć działania zmierzające do osiągnięcia szerszego zakresu strategicznego?
Granice firmy i zakres pola strategicznego Jednym z podstawowych sposobów osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej jest: Obniżenie kosztów jednostkowych przy utrzymaniu standardu jakości konkurentów oraz utrzymanie cen poniżej cen konkurentów;
Konkurencja poza cenowa, która zmniejsza znaczenie ceny jako instrumenty walki rynkowej i polega na znalezieniu takiej cechy lub kilku cech wyróżniających daną ofertę
Obierając sposoby osiągnięcia celu przedsiębiorstwa mają możliwość wyboru jednej dwóch alternatywnych strategii: Dywersyfikacja - dla przedsiębiorstw, które mają mało o wiele większe zasoby, są o wiele bardziej ekspansywne na rynkach międzynarodowych, docierają do dużej liczby konsumentów, jednak z czasem się pomniejsza zbliżając się do optymalnej liczby rynków Koncentracja - nie łatwo wchodzą na nowe rynki
Strategia nowego produktu

(…)

… a w danej firmie wprowadzone pierwszy raz (wówczas mówi się o innowacjach względnych)
Elementami składowymi innowacji są:
Stopień ryzyka odnoszący się do innowacji zależny od:
Stopnia oryginalności i złożoności pomysłu (ryzyko rynkowe);
Stopień innowacji technologicznych właściwych dla danego pomysłu (ryzyko technologiczne);
Stopień znajomości rynku i technologii występujących (ryzyko strategiczne…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz