Znaczenie edukacji przedszkolenej - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Znaczenie edukacji przedszkolenej - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

ZNACZENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ NA PODSTAWIE BADAŃ I DOSWIADCZEŃ MIEDZUNARODOWYCH
Np.skolaryzacja przedszkolna we Francji 96%
U nas regres-60 w miastach, wies16-29%
Obowiazkowa edukacja dzieci 6 letnich (1976-zerówka powołana do życia)
Znaczacy wpływ przedzszkola na rozwój dziecka-badania miedzynarodowe
Mozliwośc skorzystania z eduk.przedszk. daje szanse rozwoju pewnych postaw, zainteresowań ,umiejetnosci gł. uczenia się.
Istnieje na to wiele dowodów:
Badania amerykańskie LAZAR,DARLINGTON 1982 HIGH SCOPE
*badania podłuzne absolwentów przedszkoli :
-na poziomie szkoły sredniej
-w wieku 19 i 27 lat
-grupa porównawcza(młodzi ludzie, którzy nie uczęszczali do przedszkoli)
*wyniki badań po 27 latach:
-znacznie wieksza liczba zarabiajacych miesiecznie 2000$ (29% do 7%)
-wieksza liczba posiadajacych domy (36% do 13%)
-wyższy poziom wykształcenia (71 do 54 %)
-znacznie mniejsza liczba osób korzystajacych z pomocy społecznej(59 do 80 %)
-mniejszy procent ludzi w konflikcie z prawem,mniejsza liczba aresztowanych(7 do 25 %)
korzyści ekonomiczne:
~brak wydatków na pobyt w wiezieniu
~brak kosztów pomocy społecznej
~wpływy do budzetu z podatków zarabiajacych osób
~każdy zainwestowany w przedszkole 1000$ zwraca się siedmiokrotnie
Badania tego projektu dostarczyły dowodów na to ,że:
-edukacja przedszkolna ma wpływ na dalsze zycie dziecka
-uczestnictwo w uporzadkowanej i stymulujacej rozwój działalnosci przedszkola ułatwia dzieciom z niekorzystnych srodowisk osiagnięcie długo trwałych korzysci
-wsród dzieci pochodzacych z bezpiecznych,stabilnym domów podejmujacych twórcze działania edukacyjne , nie dostrzega się az tak duzego wpływu edukacji przedszkolnej na ich dalsze losy zyciowe
BADANIA ANGIELSKIE
-PODŁUZNE
-ISTNIEJE WYRAŹNY ZWIAZEK MIEDZY DOSWIADCZENIEM EDUKACYJNYM ZDOBYTYM W PRZEDSZKOLU A OSIAGNIECIAMI SZKOLNYMI DZIECI W WIEKU 10 LAT (CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM,UMIEJETNOSCIMATEMATYCZNE,ZACHOWANIA SPOŁECZNE)
-DZIECI Z NIEKORZYSTNYCH SRODOWISKUCZĘSZAJACE DO PRZEDSZKOLA UZYSKAŁY WYŻSZE WYNIKI W ZAKRESIE WYMIENIONYCH UMIEJETNOSCI NIŻ ICH KOLEDZY BEZ DOSWIADCZENIA PRZEDSZKOLNEGO
-TYPY PLACÓWEK PRZEDSZKOLNYCH : NAJWIEKSZY WPŁYW NA PÓŹNIEJSZE SUKCESY W SZKOLE MAJA DOBREJ JAKOSCI PRZEDSZKOLA :
~STABILNE
~WYSOKO WYKWALIFIKOWANA KADRA
~WARTOSCIOWY PROGRAM
~NIEZBYT LICZNA GRUPA (8-12 )
ANGLIA
*obowiazek szkolny od4/5 roku *rózne typy przedszoli:
-nursery to bardziej wykwalifikowane ( dzieci wybierały konkretny rodzaj aktywnosci były ukierunkowane na cel)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz