Zintegrowany marketing medialny-skrypt 2

Nasza ocena:

3
Pobrań: 315
Wyświetleń: 1379
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zintegrowany marketing medialny-skrypt 2 - strona 1 Zintegrowany marketing medialny-skrypt 2 - strona 2 Zintegrowany marketing medialny-skrypt 2 - strona 3

Fragment notatki:

ZINTEGROWANY MARKETING MEDIALNY
Zasady:
- dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze
- bonusy za aktywność
- zaliczenie końcowe na ocenę
Marketing to proces, za którego pośrednictwem firma tworzy wartość dla swoich klientów poprzez spełniania ich potrzeb. Wynika z tego, że firma definiuje się poprzez zapewnianą korzyść, nie zaś poprzez produkt. W zamian zyskuje prawo ustalania cen
Aby zapewnić firmie rentowność, porces tworzenia i zdobywania wartości musi być ciągły Plan na podstawie którego wytwarzana jest wartość nazywany jest strategią marketingowa.
Marketing Medialny to marketing mediów, a nie marketing produktów lub usług poprzez media.
Marketing ogólny, a medialny
Element
MO
MM
Nadawca (twórca) produktu, usługi
Przedsiębiorca/usługodawca
Medium
Pośrednik dla produktu, usługi
Media
Media
Główny odbiorca produktu/usługi
Konsument
Media, publiczność, pozostałe gr. interesu
Sprzężenie zwrotne
Podwójne
Potrójne
…widzimy więc, że Marketing Medialny to…
…całokształt działań marketingowych, prowadzonych przez środki masowego przekazu w celu zaspokojenia potrzeb odbiorców, którymi są inne media masowe, konsumenci oraz pozostałe grupy interesu
Rynek
Sytuacja, w której dochodzi do kontaktu producenta z konsumentem, a w efekcie do transakcji kupna-sprzedaży
Towar i cena (ustalana przez mechanizm rynkowy)
Popyt (zapotrzebowanie na dany produkt) i podaż (ilość produktu)
w określonym miejscu i czasie.
Podział i funkcje rynku
-rynek towarowy
-rynek finansowy
-rynek usług
-informacyjna
-równowagi
-potrzeby
-alokacyjna
Rynek
Podział ze względu na terytorium
Lokalny ( np. warsztat samochodowy)
Regionalny (np. gazeta)
Krajowy (np. piwo)
Zagraniczny(biżuteria)
Międzynarodowy( linie lotnicze)
Światowy (Coca-Cola)
Rynek Podział ze względu na działalność
(najbardziej dochodowe branże i najwięksi gracze na rynku reklamy w 20111 r.)
Żywność (Uniliver)
Telekomunikacja (T-Mobile)
Higiena i pielęgnacja ciała (Uniliver)
Handel (Biedronka)


(…)

…- największe wydawnictwa
- Axel Springer Polska
- Agora
- Bauer
- Edipresse
- Egmont
- Cruner + JahrPolska
- Marquard Polska
- Murator
- NWP
- Infor
- Polskapresse
- Presspublica
Rynek mediów elektronicznych
Media publiczne:
-Telewizja Polska
-Polskie Radio
Media komercyjne:
-Radio Zet, RMF FM, Eska
-Polsat, TVN
Media społeczne:
-Radio Maryja Badania medialne
Po co badania mediów ?
Aby zbadać :
Popularność medium (ogólnie i w grupie docelowej)
Porównać się z konkurencją
Popularność w określonym Popularność elementów składowych (programy, podstron internetowe, działy gazet)
Pozycję medium wśród reklamodawców
Tendencje w zachowaniu odbiorców (czego chcą)
Możliwość wprowadzenia nowego medium
Badania rynku prasowego
Polskie badania Czytelnictwa (PBC)
Badaniem objęte są tytuły zgłoszone przez wydawcę; tytuł…
…:
W centrum działań marketingowych jest zawsze klient i jego potrzeby.
„Marketing jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne gr. Otrzymują to, czego potrzebują i co pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”
Philip Kotler - definicja marketingu
Wniosek: kluczem do udanego marketingu jest odkrycie motywacji klientów
Rynek - zadana marketingu…
… sprzedają firmom i powierzchnia które media sprzeda firmom i instytucjom.
Rynek Polskich mediów
Rynek prasowy - dzienniki
Ogólnopolskie: Fakt, Gazeta Wyborcza, Super Express, Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Przegląd Sportowy
-Regionalne: Dziennik Zachodni, Express Ilustrowany, gazeta Pomorska
-Lokalne: Tygodnik Ciechanowski xD
Czasopismo: -nie częściej niż raz w tygodniu
-nie rzadziej niż raz…
… i zachowań konsumentów
Badania w marketingu medialnym
Grupa docelowa - 9target group) - grupa, do której skierowany jest komunikat, reklama, produkt. Szczególnie w reklamie ważne jest dobre określenie grupy docelowej.
Tradycyjnym sposobem definiowania grupy docelowej jest wybór osób spełniających określone kryteria społeczno-demograficzne. Np.: wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, liczba dzieci…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz