To tylko jedna z 18 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZINTEGROWANY MARKETING MEDIALNY – Skrypt, Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna 1 maja 2011 ©Kinga Cybulska, 2011 Strona 1 ZINTEGROWANY MARKETING MEDIALNY 1. Podstawy marketingu Marketing to proces, za którego pośrednictwem firma tworzy wartośd dla swoich klientów, poprzez spełniania ich potrzeb. Wynika z tego, że firma definiuje się poprzez zapewnianą klientowi korzyśd, nie zaś poprzez produkt. W zamian zyskuje prawo ustalania cen Aby zapewnid firmie rentownośd, proces tworzenia i zdobywania wartości musi byd ciągły. Plan, na podstawie którego wytwarzana jest wartośd nazywany jest strategią marketingową Elementy strategii marketingowej: 1. określenie rynku docelowego, wybór pozycjonowania 2. opracowanie planu działao marketingowych (np. marketing mix)na podstawie analizy (zazwyczaj 5C) 5C: Klienci (customers) Przedsiębiorstwo (company) Konkurencja (competitors) Współpracownicy (collaborants) Kontekst (context) Efekt: o sukcesie firmy decydują strategie: Pozyskiwania oraz Zatrzymywania Klientów . Kluczowa zasada: W centrum działao marketingowych jest zawsze klient i jego potrzeby . „ Marketing jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne grupy otrzymują to, czego potrzebują i co pragną osiągnąd, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów ”. Philip Kotler- definicja marketingu Wniosek: kluczem do udanego marketingu jest odkrycie motywacji klientów Opracowanie strategii marketingowej: 1. Klient: segmentacja, specyfikacja rynków docelowych Najczęściej stosowane kryteria: - Demograficzne - Geograficzne - Stylu życia - Stosunku do produktu i zachowao „rynek jednostki” Określenie pozycji firmy na linii: rynek masowy – segment rynkowy – nisze rynkowe – jednostki 2. Pozycjonowanie/ Wybór segmentu rynkowego: Kluczowa decyzja firmy, która powinna byd oparta na: Porównaniu mocnych i słabych stron firmy i konkurencji (w kontekście kryteriów zakupów stosowanych przez przedstawicieli grupy docelowej)- np. analiza SWOT: S ( Strengths ) – mocne strony ZINTEGROWANY MARKETING MEDIALNY – Skrypt, Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna 1 maja 2011 ©Kinga Cybulska, 2011 Strona 2 W ( Weaknesses ) – słabe strony ( Opportunities ) – szanse korzystnej zmiany T ( Threats ) – niebezpieczeostwa zmiany niekorzystnej Analizowane konsekwentnie według jednej z wykładni: mocne strony i słabe strony , to czynniki wewnętrzne,
(…)
… komunikacji, czyli:
- Sprzedaż bezpośrednia i pośrednia
- Reklama
- Promocja sprzedaży
- PR
Planowanie strategii komunikacji- analiza 6M:
Rynek (market)
Misja
Przekaz (message)
Media
Pieniądze (money)
Pomiar (measurement)
I tu kluczem jest poznanie klienta:
- Ról w procesie zakupowym
- Przebiegu procesu decyzyjnego
Cena
Klient widzi określoną wartośd produktu na tle konkurencji i na tej podstawie określa…
… o niej) wewnątrz opakowania
Konkursy:
• Nadesłanie odpowiedniej ilości „biletów wstępu” (opakowao, kodów kreskowych,
paragonów) wraz z realizacją zadania konkursowego
• Wartościowa nagroda, którą konsument ma szansę (nikłą) zdobyd dzięki podjętemu przez
siebie działaniu
• Zwycięzca wyłaniany przez komisję lub głosowanie konsumentów
8. Planowanie mediów
Planowanie mediów- proces optymalizacji budżetów reklamowych…
…) oraz wykorzystanie pojazdów funkcyjnych (np.
śmieciarki)
Taksówki
Szlabany
Przystanki
Cuby
Street Art. 3D
Podłogi basenów, fitness klubów
Schody ruchome
Chodniki
Drzwi, wizjery
Kanapki (naklejki)
Bramy, bramki, parasole
Torby i reklamówki
Experiental marketing:
Oparty na doznaniach, wrażeniach, idei: „dotknij, poczuj, sprawdź”
Dodatkowy wymiar między konsumentem a marką, który ma znaczenie dla konsumenta…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)