Public relation - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 861
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relation - omówienie - strona 1 Public relation - omówienie - strona 2 Public relation - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

PUBLIC RELATION
zespół działań na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku organizacji w otoczeniu, budowania korzystnych postaw wobec niej samej i jej działalności w tym szczególnie wobec jej marki, produktu.
promocja, budowanie image firmy lub jej produktu
To wzajemne korzystne relacje między naszą instytucja a innymi grupami od których zależy sukces naszej firmy. Skuteczna realizacja wymaga postępowania za regułą RACE
R - badanie
A - działanie
C - komunikowanie
E - ocena wpływu
Przykładowe działania, z którymi można utożsamiać PR:
docieranie z informacjami do pracowników przedsiębiorstwa od kierownictwa firmy i odwrotnie (inaczej tzw. marketing wewnętrzny); tam gdzie jest dobra komunikacja załogi z firmą nie są potrzebne związki zawodowe
współpraca z mass mediami poprzez zaistnienie naszej firmy w mediach - to np. wywiady, konferencje, organizowanie pokazów dla prasy. Działania te mają na celu to, aby ktoś (prasa) napisał o przedsiębiorstwie coś pozytywnego w obiektywny sposób (niezależne artykuły)
koordynowanie współdziałania ze społecznością lokalna (ekologia) i władzami lokalnymi
dobre stosunki z bankami
nagłaśnianie nowych produktów
koordynowanie działań sponsoringowych i charytatywnych
Sponsoring - punktem wyjścia jest umowa na podstawie której strony zobowiązują się do działań obustronnych (korzyści obustronne). Sponsoring jest popierany, jeżeli dotyczy działalności społecznie akceptowalnych.
SPONSORING
asystowanie w formie finansowej lub rzeczowej aktywności społecznie użytecznej i wykorzystania skojarzenia z tą aktywnością do osiągnięcia konkretnych celów marketingowych;
aktywność społeczno użyteczna są dwie formy: kultura, sport
sponsoring to nie jest działalność charytatywna, jest to kwestia uzyskania pozytywnego skojarzenia. Wzajemne dawanie sobie czegoś: sponsor - sponsorowanie. Przy wyborze bardzo ważne jest jaka forma aktywności społecznej akceptują moi klienci np. zawody żużlowe - klej atlas.
SPONSORING MEDIÓW - szczególna odmiana sponsoringu, sponsorowanie określonej audycji lub rubryk w prasie np. prognoza pogody.
Działania charytatywne - mają na celu wsparcie działalności bez zobowiązań (w przeciwieństwie do sponsoringu)
badanie opinii publicznej w kontekście postrzegania naszej firmy
Główne zadanie public relation to troska o dobro i reputację firmy.
reklama
REKLAMA
według Kotlera jest to każda płatna forma nieosobowego popierania idei produktów lub usług przez określonego sponsora;
według ustawy o radiofonii i TV z grudnia 90 roku reklamą jest każdy

(…)

… korzystania: leasing, dzierżawa, popieranie sprzedaży lub idei (plakat z czerwonym krzyżem i półksiężycem - na zwrócenie uwagi na sprawę Jugosławi, wielka orkiestra świątecznej pomocy, kampania wyborcza), nadawany za opłatą (gotówka lub np. barter: sprzedaż, reklama).
Funkcje reklamy:
informacyjna
nakłaniająca (przekonywanie klienta do dokonywania wyboru zakupu produktu)
przypominająca (utrwalanie…
… akceptacja to nastąpi swoisty konflikt psychiczny który wzbudza napięcie motywacyjne - a jego rozładowanie nastąpi po dokonaniu zakupu
wpływa na kształtowanie się preferencji rynkowych - po tym komunikacie następuje tworzenie, zmiana postaw i opinii; obraz, wizerunek marki
ad III
Obejmuje decyzje o zakupie produktu którego informacje dotyczą
Na bazie 3 faz powstało kilka modeli efektów. Jednym…
… się w tej sytuacji, co robiliśmy w zakresie naszej polityki cenowej, działań marketingowych
Gdzie mamy być? -pytanie o cele reklamy. Co my chcemy osiągnąć w wyniku planowanej przez nas kampanii reklamowej? Nie wolno udzielać odpowiedzi tj. chcemy zadowolić klientów itp. nie mogą to być cele altruistyczne. Mogą to być jednakże cele efektywnościowe (np. wzrost sprzedaży o jakąś wartość) lub skutecznościowe (zmiany w postawach klientów np. „wzrost znajomości marki”).
Cele muszą być skonkretyzowane. Może to być np. „chcemy osiągnąć wzrost sprzedaży o 15%”
Jak tam dotrzeć? - jak zaprojektować kampanię reklamową. Narzędziem tu wykorzystywanym jest brief. Czy zbliżamy się do celu?
Etap 3, 4, 5 tworzą podstwowe etapy reklamy = 6M
Mission - wybór celów reklamy, uzależnione od sytuacji firmy
Market - określenie adresatów…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz