To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
BEZPIECZENSTWO ŻEGLUGI Statek może być używany żegludze śródlądowej, jeżeli odpowiada wymaganiom bezpieczeństwa w zakresie: 1)budowy, stałych urządzeń i wyposażania 2)właściwości manewrowych 3)ochrony wód, powietrza i ochrony przed hałasem 4)warunków sanitarnych oraz bezpieczeństwa higieny pracy 5)składu i kwalifikacji załogi Dokumentami bezpieczeństwa w ż.ś są : 1)wspólnotowe świadectwo zdolności żeglugowej 2)wspólnotowe tymczasowe świadectwo zdolności żeglugowej 3)świadectwo zdolności żeglugowej 4)uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej W ś.z.ż. uprawnia do uprawiania żeglugi po polskich wodach śródlądowych lub po śródlądowych wodach państw członkowskich UE i EOG. W w.ś.z.ż. określa się skład załogi niezbędny do zapewnienia bezpiecznej żeglugi. Wydaje się je na czas 5-10lat. Dyrektor urzędu ż.ś. prowadzi rejestr wydanych świadectw. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających wydanie w.ś.z.ż dyr. Urzędu ż.ś może wydać wspólnotowe tymczasowe świadectwo zdolności żeglugowej. Ś.z.ż. wydaje się dla statku przeznaczonego do przewozu ładunku o nośności nie mniej niż 15t statku przewożącego powyżej 12 pasażerów, holowników i pchaczy tego typów statków. Uproszczone ś.z.ż wydaje się dla innych statków. Świadectwo to wydaje się na czas oznaczony. Dla statków z napędem mechanicznym do 5 lat, dla statków bez napędu do 10 lat. PRZEWÓZ ŁADUKÓW NIEBEZPIEWCZNYCH W ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ Materiały niebezpieczne mogą być przewożone statkami żeglugi śródlądowej w sposób niezagrażający bezpieczeństwu ruchu żeglugowego i wykluczający zanieczyszczenie środowiska, zgodnie wymaganiami Europejskiego Porozumienia w Sprawie Międzynarodowych Przewozów Materiałów Niebezpiecznych Śródlądowymi Drogami Wodnymi (ADN). Statek przewożący m.n zobowiązany jest posiadać świadectwo dopuszczenia do do przewozu m.n . Wydaje je dyrektor urzędu ż.ś na okres do 5 lat, po otrzymaniu decyzji Transportowego Dozoru Technicznego i po przeprowadzeniu inspekcji. Na statku musi się znajdować ekspert do spraw bezpieczeństwo przewozu m.n. KLASY ŚRÓDLĄDWYCH DRÓG WODNYCH Śródlądowe drogi wodne dzielą się na: 1)regionalne 2)międzynarodowe Zharmonizowany system usług informacji rzecznej. Minister właściwy do spraw transportu prowadzi zharmonizowany system usług informacji rzecznej „RIS”. „RIS” ma na celu wsparcie transportu wodnego śródlądowego, w zakresie bezpieczeństwa, wydajności zmniejszenia i jego oddziaływania na środowisko naturalne oraz usprawnienie współdziałania z innymi rodzajami transportu w szczególności przez
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)