Zaufanie w marketingu przemysłowym

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 574
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zaufanie w marketingu przemysłowym - strona 1

Fragment notatki:


Zaufanie w marketingu przemysłowym Pojęcie zaufania w biznesie powstało w latach 80. XX wieku. W tym czasie na Uniwersytecie w Chicago pojawiły się pierwsze wzmianki o zaufaniu i zostały opublikowane pierwsze artykuły mówiące o tym, że gdyby istniało zaufanie wśród partnerów, wszelkie transakcje byłyby o wiele tańsze.
Definiując zaufanie posiłkujemy się encyklopediami, słownikami, czyli takie źródła, które nie budzą żadnych zastrzeżeń. Na definicję zaufania w marketingu przemysłowym składają się trzy czynniki: Przekonanie, że jakiejś instytucji można ufać - skłania do rozważenia skorzystania z oferty, wzbudza zainteresowanie przedsiębiorcy. Przekonanie że czyjeś słowa są prawdziwe - ufamy pismom bardziej niż słowom i stąd narodziła się cała dziedzina przemysłu, tzn. fałszerstwo. Przekonanie, że ktoś posiada umiejętności i potrafi je odpowiednio wykorzystać - ma to fundamentalne znaczenie szczególnie w marketingu usług.
Wszystkie te elementy mają charakter subiektywny, ponadto człowiek chce ufać swoim partnerom biznesowym, wiele osób podchodzi do tego emocjonalnie. Nie mamy pewności, że przedsięwzięcie się uda, możemy ponieść ryzyko. Pojęcie zaufania w zarządzaniu Dyspozycja , czyli mentalny, subiektywny stosunek wobec drugiej osoby. Kiedy mówimy o takich pojęciach, jak oczekiwanie, ocena, wobec drugiej strony. Decyzja , czyli intencja, która polega na więzi z drugą stroną. Jest to takie zaufanie, które zależy od drugiej strony. Zaufanie uzależnia jedną stronę od drugiej w biznesie. Zachowanie , czyli wynik powierzenia czegoś drugiej stronie, jako element spinający pojęcie zaufanie. Zaufanie jest zasobem organizacji, który jest nieodnawialny.
Można budować zaufanie w organizacji poprzez konstruowanie systemu, który by je uwiarygadniał. Dobrym sposobem marketingowym na budowanie zaufania w stosunku do jakiegoś produktu jest informowanie, że dany produkt nie zawiera szkodliwego składnika, np. cukru w konkretnym napoju.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz