To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zasady planowania lotnisk jako zintegrowanych węzłów transportowych odstawowe czynniki wpływające na wielkość lotniska Populacja aglomeracji i jej zapotrzebowanie na loty • Układ sieci lotniczych (traffic atracts more traffic / port hub i porty feederowe Mierniki wielkości portu lotniczego Liczba operacji samolotów/godzinę /rok Rozmiary /typ obsługiwanych samolotów Liczba stanowisk dla danej grupy wielkoiciowej samolotów Uczba pasażerów /godzinę /rok - (maksymalna koncentracjo pasażerów w godziny szczylu — górna wartość zapotrzebowania godzinowego - Ciągły dzienny ruch pasażerów (liczba godzin pracy totnlska/dzieA) — zapotrzebowanie roczne) Zasada .30 godziny szczylu" (Standard Bosy Role - SBR) - z założenia w ciągu 29 godzin największego obciążenia ruchom pasażerów w roku terminal nie sprosta obciążaniu) Liczba sztuk bagażu Liczba wizytujących lotnisko (osób towarzyszących pasażerom) Liczba pracowników obsługi lotniska/linii lotniczych/urzędów/sektora usług Uczba samochodów prywatnych oraz użytkowników transportu publicznego Możliwości pasa startowego • Pojedynczy pas (dzięki wyposażeniu technicznemu i uniezależnieniu od warunków atmosferycznych) 30 - 40 operacji na godzinę (co 2 - 1,5 min.), co pozwala na obsługę około 25 min pasażerów rocznie Pojemność/przepustowość pasa startowego zależy od: • Jego niezależności od innych pasów startowych • Typów obsługiwanych samolotów (Aircraft mix) • Zastosowanych systemów kontroli i sterowania ruchu • Najczęściej wybierana opcja - 2 równoległe pasy odległe od siebie przynamniej o 1600 -1800 m. (rozwiązanie pozwala usytuować budynki terminalu pomiędzy pasami) Powierzchnia lotnisk [m2 /pasażer w godzinie szczytu] Wytyczne BAA (British Aviation Administration) zbliżone dla: Stansted, Heathrow Terminal 4, Gatwick North Terminal Operacyjna przestrzeń publiczna 20 m2 Niepubliczna przestrzeń operacyjna 20 m2 Komercyjna (usługowa) przestrzeń publiczna 6,0 m2 Nie publiczna przestrzeń komercyjna 1,5 m2 Łącznie na pasażera netto: 47,5 m2 Rozwiązania układu przylotów i odlotów: • Obok siebie, układ jednopoziomowy (należy rozważyć jednoczesny, dwustronny przepływa pasażerów) • Obok siebie, układ dwupoziomowy (odloty na piętrze) • Rozdzielenie ruchu pasażerów w pionie (odloty na piętrze) • Segregacja wertykalna pasażerów (odloty na piętrze/ruch wyłącznie jednokierunkowy) Stosowane rozwiązania przestrzenne w terminalach lotniczych - postoje
(…)
… detektor metalu obsługuje 500 pasażerów na godzinę
• Dla 2000 pasażerów na godzinę /500 pasażerów na godzinę - wymagane są 4
zestawy kontrolne
Waiting Lounges
• static measures of effectiveness (IATA standard) EHBEflH
■ ITA Standard for Departure Lounges 8.5 ft /acft. seat.
•
IATA Waiting and circulation areas >10.8 ft 2/person
•
more than 15 min.
• Architectural standard with baggage 15 ft2/person
Many…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)