Zasady planowania lotnisk

Nasza ocena:

5
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1155
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady planowania lotnisk  - strona 1 Zasady planowania lotnisk  - strona 2 Zasady planowania lotnisk  - strona 3

Fragment notatki:

Zasady planowania lotnisk jako zintegrowanych węzłów transportowych  odstawowe czynniki wpływające na wielkość lotniska  Populacja aglomeracji i jej zapotrzebowanie na loty  • Układ sieci lotniczych (traffic atracts more traffic / port hub i porty  feederowe      Mierniki wielkości portu lotniczego    Liczba operacji samolotów/godzinę /rok Rozmiary /typ obsługiwanych samolotów  Liczba stanowisk dla danej grupy wielkoiciowej samolotów Uczba pasażerów  /godzinę /rok    - (maksymalna koncentracjo pasażerów w godziny szczylu — górna wartość  zapotrzebowania godzinowego    - Ciągły dzienny ruch pasażerów (liczba godzin pracy totnlska/dzieA) —  zapotrzebowanie roczne)    Zasada .30 godziny szczylu" (Standard Bosy Role - SBR) - z założenia w ciągu 29  godzin największego obciążenia ruchom pasażerów w roku terminal nie sprosta  obciążaniu)    Liczba sztuk bagażu    Liczba wizytujących lotnisko (osób towarzyszących pasażerom)    Liczba pracowników obsługi lotniska/linii lotniczych/urzędów/sektora usług Uczba  samochodów prywatnych oraz użytkowników transportu publicznego      Możliwości pasa startowego   • Pojedynczy pas (dzięki wyposażeniu technicznemu i uniezależnieniu od warunków  atmosferycznych)  30 - 40 operacji na godzinę (co 2 - 1,5 min.), co pozwala na obsługę około 25 min  pasażerów rocznie      Pojemność/przepustowość pasa startowego zależy od:    • Jego niezależności od innych pasów startowych    • Typów obsługiwanych samolotów (Aircraft mix)    • Zastosowanych systemów kontroli i sterowania ruchu    • Najczęściej wybierana opcja - 2 równoległe pasy odległe od siebie przynamniej o  1600 -1800 m. (rozwiązanie pozwala usytuować budynki terminalu pomiędzy  pasami)      Powierzchnia lotnisk [m2 /pasażer w godzinie szczytu]    Wytyczne BAA (British Aviation Administration) zbliżone dla: Stansted, Heathrow  Terminal 4, Gatwick North Terminal   Operacyjna przestrzeń publiczna  20 m2  Niepubliczna przestrzeń operacyjna 20 m2  Komercyjna (usługowa) przestrzeń publiczna  6,0 m2  Nie publiczna przestrzeń komercyjna  1,5 m2  Łącznie na pasażera netto:  47,5 m2    Rozwiązania układu przylotów i odlotów:    • Obok siebie, układ jednopoziomowy (należy rozważyć jednoczesny, dwustronny  przepływa pasażerów)    • Obok siebie, układ dwupoziomowy (odloty na piętrze)    • Rozdzielenie ruchu pasażerów w pionie (odloty na piętrze)    • Segregacja wertykalna pasażerów (odloty na piętrze/ruch wyłącznie  jednokierunkowy)    Stosowane rozwiązania przestrzenne w terminalach lotniczych - postoje 

(…)

… detektor metalu obsługuje 500 pasażerów na godzinę
• Dla 2000 pasażerów na godzinę /500 pasażerów na godzinę - wymagane są 4
zestawy kontrolne
Waiting Lounges
• static measures of effectiveness (IATA standard) EHBEflH
■ ITA Standard for Departure Lounges 8.5 ft /acft. seat.

IATA Waiting and circulation areas >10.8 ft 2/person

more than 15 min.
• Architectural standard with baggage 15 ft2/person
Many…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz