Strefy funkcjonalne terminali

Nasza ocena:

3
Pobrań: 140
Wyświetleń: 742
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strefy funkcjonalne terminali - strona 1 Strefy funkcjonalne terminali - strona 2 Strefy funkcjonalne terminali - strona 3

Fragment notatki:

Strefy funkcjonalne terminali:      •   Strefa przesiadkowa (flight interface)  -   Rękawy (gale lounge)  -  Ruchome chodniki  -  Autobusy  -  Ruchome rękawy  -  Samojezdne »chody  -  Korytarze  -   Obszary oczwkhvBiVpoczokalnis  •   Strefa obsługi pasażerów (passanger processing)  -  Kontrola  biletowa  -  Kontrola  bagażu  -  Korrtroto  bezpieczeństwa  -  Kontrola  paszportowa  -   Kontrola celna I »migracyjna  -   Odbiór bagaży (baggago claim)  -  Przyjęcie bagażu  -  Kontuary check-ln‘u  -  Punkty Informacyjne  -   Punkty serwisowe (wynajęcie samochodów)  •   Strefa dostępu do terminalu (access/processing interface)  -   Strefa wejścia/wejście do pojazdów  -  Chodniki  -  Dojście na parkingi, postoje taksówek, przystanki autobusów, metra,kolol,  autobusów dojazdowych (shuttle bus)    Układ i typy stanowisk na  płycie  • Liniowa  • palczasta (finger pier)  • Satelitarna  •  T ransporterowa    •Hybrydowa                Ewolucja układów            Metody odbioru pasażerów z płyty  •   Mostownice (rękawy) (obrotowe/przestawne/wysuwane)  •   Schody samojezdne  •   autobusy (piesze zejście na płytę lotniska)        Typy ładunków  •   Palety lotnicze  •   Kontenery ISO  Kontenery IGLOO    Urządzenia obsługi samolotów na płycie    • „Follow me”    • Wózek wypychający    • Holowniki - ciągnik do przewozu dollies    • Dollies - wózki do przewozu kontenerów i palet    • Platformy do załadunku kontenerów i palet - dolny pokład samolotu    • Baggage cart - wózki do przewozu bagażu oraz drobnego cargo      Stanowiska  •   Dla każdego typu samolotu obsługiwanego przez lotnisko powinno być  zarezerwowane przynajmniej jedno stanowisko  •   Małe lokalne samoloty (mniej niż 50 pasażerów) - obsługa min. 15 minut do  30 samolotów/dzień/bramę  •   „Widebodies” - obsługa około 3 godzin - 2 - 3 samoloty/dzień/bramę      Stanowiska/bramy - typy  •   Exclusive use agreement  •   wyłączne użytkowanie bramy przez 1 linię;  •   elastyczność planowania dla linii, niepełne wykorzystanie przepustowości  bram  •   Długotrwałe umowy  •   Dominujący przewoźnik (signatory carrier)  •   Shared use agreement  •   Bramy dzielone między wielu przewoźników  •   Przewoźnik ma niewiele operacji w porcie lotniczym  •   System wydajny z punktu widzenia lotniska  ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz