To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Strefy funkcjonalne terminali: • Strefa przesiadkowa (flight interface) - Rękawy (gale lounge) - Ruchome chodniki - Autobusy - Ruchome rękawy - Samojezdne »chody - Korytarze - Obszary oczwkhvBiVpoczokalnis • Strefa obsługi pasażerów (passanger processing) - Kontrola biletowa - Kontrola bagażu - Korrtroto bezpieczeństwa - Kontrola paszportowa - Kontrola celna I »migracyjna - Odbiór bagaży (baggago claim) - Przyjęcie bagażu - Kontuary check-ln‘u - Punkty Informacyjne - Punkty serwisowe (wynajęcie samochodów) • Strefa dostępu do terminalu (access/processing interface) - Strefa wejścia/wejście do pojazdów - Chodniki - Dojście na parkingi, postoje taksówek, przystanki autobusów, metra,kolol, autobusów dojazdowych (shuttle bus) Układ i typy stanowisk na płycie • Liniowa • palczasta (finger pier) • Satelitarna • T ransporterowa •Hybrydowa Ewolucja układów Metody odbioru pasażerów z płyty • Mostownice (rękawy) (obrotowe/przestawne/wysuwane) • Schody samojezdne • autobusy (piesze zejście na płytę lotniska) Typy ładunków • Palety lotnicze • Kontenery ISO Kontenery IGLOO Urządzenia obsługi samolotów na płycie • „Follow me” • Wózek wypychający • Holowniki - ciągnik do przewozu dollies • Dollies - wózki do przewozu kontenerów i palet • Platformy do załadunku kontenerów i palet - dolny pokład samolotu • Baggage cart - wózki do przewozu bagażu oraz drobnego cargo Stanowiska • Dla każdego typu samolotu obsługiwanego przez lotnisko powinno być zarezerwowane przynajmniej jedno stanowisko • Małe lokalne samoloty (mniej niż 50 pasażerów) - obsługa min. 15 minut do 30 samolotów/dzień/bramę • „Widebodies” - obsługa około 3 godzin - 2 - 3 samoloty/dzień/bramę Stanowiska/bramy - typy • Exclusive use agreement • wyłączne użytkowanie bramy przez 1 linię; • elastyczność planowania dla linii, niepełne wykorzystanie przepustowości bram • Długotrwałe umowy • Dominujący przewoźnik (signatory carrier) • Shared use agreement • Bramy dzielone między wielu przewoźników • Przewoźnik ma niewiele operacji w porcie lotniczym • System wydajny z punktu widzenia lotniska
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)