To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zasady Deminga.
1. Stwórz i utrwal sytuację, w której pracownicy dążyć będą do ciągłego doskonalenia produktu lub usługi
2. Ucz każdego nowej filozofii
3. Uświadom sobie i innym prawdziwy cel kontroli
4. Skończ z praktyką nagradzania handlu wyłącznie za ceny oferowanych produktów
5. Wciąż doskonal system produkcji i świadczenia usług
6. Wprowadź nowoczesne metody szkolenia. 7. Wprowadź nowoczesne metody nadzoru
8. Wygnaj strach. Zbuduj zaufanie i klimat dla innowacji
9. Działaj tak, aby zbliżyć wysiłki zespołów i grup do oczekiwań i celów przedsiębiorstwa.
10. Usuń bariery istniejące między różnymi częściami przedsiębiorstwa, między pionami, działami, wydziałami, biurami. 11. Zrezygnuj z określania ścisłych norm wykonania. 12. Usuń wszystkie przeszkody, które utrudniają ludziom osiągnięcie satysfakcji (dumy) z dobrze wykonanej pracy. 13. Przygotuj i zrealizuj z pełną energią urozmaicony program szkoleniowy i treningowy
14. Stwórz taki system na szczeblu najwyższego kierownictwa, który będzie codziennie wywierał presję na realizację powyższych 13 punktów. -------
1. Stwórz i utrwal sytuację, w której pracownicy dążyć będą do ciągłego doskonalenia produktu lub usługi, do generowania i wprowadzania innowacji w każdej sferze po to, by jak najlepiej zaspokoić potrzeby klientów. Zapisz i ogłoś wszystkim projakościowe, ciągłe cele przedsiębiorstwa. Zadbaj o to, by zarządzający wciąż demonstrowali swoje zaangażowanie w realizację tych ustaleń.
2. Ucz każdego nowej filozofii. W firmie nie mogą być akceptowane ani materiały niskiej jakości, ani wadliwe produkty, ani niedbałe usługi.
3. Uświadom sobie i innym prawdziwy cel kontroli. Nie jest nim "wyłapywanie braków", lecz doskonalenie procesów wytwórczych i redukcja kosztów.
4. Skończ z praktyką nagradzania handlu wyłącznie za ceny oferowanych produktów. Cena nie ma znaczenia, gdy oddzielamy ją od jakości tego, co kupujemy. Zaopatrzenie musi dysponować statystycznymi narzędziami kontroli jakości nabywanych partii materiałów, półproduktów, części itd. Konieczne jest rozwinięcie i utrwalenie więzi współpracy z mniejszą liczbą własnych dostawców i sprzedawców, w miejsce zbyt szeroko stosowanego przetargu ofert.
5. Wciąż doskonal system produkcji i świadczenia usług. Eliminuj marnotrawstwo i polepszaj jakość w każdej dziedzinie: w zaopatrzeniu, transporcie, projektowaniu wyrobów, procesów i metod, w pracach inżynieryjnych i remontowych, w sferze sprzedaży, dystrybucji, księgowości i rachunkowości, w płacach, produkcji, usługach posprzedażnych itp.
6. Wprowadź nowoczesne metody szkolenia.
(…)
…, projektowania, jak i ci z zaopatrzenia, produkcji i sprzedaży, muszą poznać problemy innych. Należy przejść od myślenia w kategoriach własnego wąskiego odcinka do pracy zespołowej ważnej dla całej firmy. Koła jakości mogą być tutaj pomocne.
11. Zrezygnuj z określania ścisłych norm wykonania. Koncentrują one uwagę pracowników na realizowaniu zadań ilościowych i w rzeczywistości gwarantują uzyskanie niskiej…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)