Zarządzanie wydajnością biznesową - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie wydajnością biznesową - wykład - strona 1 Zarządzanie wydajnością biznesową - wykład - strona 2 Zarządzanie wydajnością biznesową - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Business Intelligence prof. UE dr hab. Maria Mach-Król
Wykład 7
Zarządzanie wydajnością biznesową
Case study
Harrah's Enterntainment, Inc., to największa firma związana z grami na świecie, działa od 1937.
W 2000 roku miała 21 kasyn w USA, zatrudniała ponad 40 tys. ludzi, obsługiwała ok. 19 milionów klientów
Problem: zatrzymanie klientów
Rozwiązanie: Total Gold, program lojalnościowy dla klientów.
Dane są ładowane do scentralizowanej HD. HD stanowi „nadbudowę” systemu marketingowego.
HD pozwala na:
Jasne sformułowanie celów strategii marketingowej
Wykonanie i monitorowanie tych strategii
Naukę, jaki typ kampanii daje największy zwrot.
Ogólny rezultat: Harrah's udało się ustanowić program zróżnicowanej lojalności. Ogólnie o Business Performance Management (BPM) - zarządzaniu wydajnością biznesową
Business Performance Management (BPM) to…
System czasu rzeczywistego, który informuje menedżerów o potencjalnych możliwościach, wskazując problemy i zagrożenia, a następnie daje im siłę do reakcji poprzez modele i współpracę. Jest również zwany corporate performance management (CPM, def. Gartner Group), enterprise performance management (EPM def. Oracle), strategic enterprise management (SEM def. SAP). Ogólne spojrzenie na BPM
BPM odnosi się do procesów biznesowych, metodologii, metryk i technologii używanych przez przedsiębiorstwa do mierzenia, monitorowania i zarządzania wydajnością biznesową. BPM obejmuje trzy kluczowe komponenty Zbiór zintegrowanych, zamkniętych procesów zarządzania i analizy, wspieranych przez technologię Narzędzia do definiowania celów strategicznych, ich mierzenia i zarządzania ich wydajnością Metody i narzędzia monitorowania kluczowych wskaźników wydajności (KPI), związanych ze strategią organizacyjną BPM versus BI
BPM wyrasta z BI i przejmuje wiele jego technologii, aplikacji i technik. Te same firmy produkują i sprzedają oba rozwiązania.
BI wyewoluowało tak, że wiele wcześniejszych różnic między oboma rozwiązaniami już nie istnieje (np. BI było kiedyś skupione na projektach departamentowych bardziej niż na obejmujących całe przedsiębiorstwo).
BI to kluczowy element BPM.
BPM = BI + Planowanie (ujednolicone rozwiązanie)
Opracuj strategię: Dokąd chcemy dojść?
Planowanie strategiczne Typowe zadania procesu planowania strategicznego:
Przeprowadź analizę sytuacji bieżącej Ustal horyzont planowania

(…)

… wyników (balanced scorecard BSC)
50-90% wszystkich firm zaimplementowało BSC Metodologia BSC to holistyczna wizja systemu pomiarowego dopasowanego do strategicznego kierunku organizacji i opartego na wizji świata z czterech perspektyw:
Miary finansowe wspierane przez klienta; proces wewnętrzny; metryki uczenia i wzrostu Wady używania danych finansowych jako podstawy mierzenia wydajności:
Miary finansowe…
…), analizowania (analyzing), poprawiania (improving) i kontrolowania (controlling) procesu Jak odnieść sukces w Six Sigma Six Sigma jest zintegrowane ze strategią biznesową Six Sigma wspiera cele biznesowe Kluczowi menedżerowie są zaangażowani w proces Wybór projektu opiera się na potencjalnej wartości Istnieje masa krytyczna projektów i zasobów Projekty-w-procesie są aktywnie zarządzane Zwraca się uwagę…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz