To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
WYKŁAD 4 - Kierunki rozwoju: Racjonalizm – wiedza nie ma żadnego źródła, doświadczenia; wiedza tworzona jest w umyśle człowieka w sposób dedukcyjny; wiedza jest Empiryzm – nie ma żadnej wiedzy a priori; W ramach zarządzania wiedza wykształciło się jux kilka sposobów rozumienia wiedzy. Ogólnie rzecz biorą wiedza jest przedstawiona najczęściej jako: 1. Powiązanie informacji z ich zrozumieniem 2. Efekt myślowego przetwarzania informacji i doświadczeń 3. Ogół wiadomości człowieka 4. Odzwierciedlenie stanu rzeczywistości w umyśle człowieka 5. Potwierdzone przekonanie. WG. A Brooking: Dane – fakty, obrazy, rzeczy wyrwane z kontekstu. Informacja – to dane przedstawione w kontekście. Wiedza – informacje w kontekście wraz z ich zrozumieniem, jak ich użyć. Zrozumienie to wypływa z zasobów wiedzy posiadanych przez ludzi lub/i intuicji. WG . D.J. Skyrne: Dane – pozbawione kontekstu fakty i liczby Informacja – stanowi przedstawione w określonym kontekście Wiedza – informacje posiadające konkretne znaczenie. Wiedza prowadzi do mądrości, postrzegana, jako ogół posiadanej wiedzy oraz umiejętności
(…)
… głównych procesów z udziałem wiedzy na
wszystkich poziomach i obszarach organizacji, a także poza jej granicami. W zakres instrumentów
włączyć można różnego rodzaju systemy organizacyjne przyczyniające się do realizacji funkcji
operacyjnych, jak system informacyjny, system motywujący, system controllingu itd., oraz szereg
narzędzi jak: Internet, intranet, ekstranet, bazy danych, pokoje rozmów, biblioteki; a także metod:
obrady, koła jakości, kaizen(ciągłe ulepszanie), benchmarking (odwzorowywanie), burza mózgów,
mapowanie zasobów wiedzy itd., na których opiera się system zarządzania wiedzą i które
wykorzystują wspomagające go systemy organizacyjne.
Instytucjonalnie rozumiane zarządzanie wiedzą obejmuje system stanowisk i zespołów
pracowniczych (poziomu strategicznego i operacyjnego organizacji, organizacji…
… na
wszystkich poziomach i obszarach organizacji, a także poza jej granicami. W zakres instrumentów
włączyć można różnego rodzaju systemy organizacyjne przyczyniające się do realizacji funkcji
operacyjnych, jak system informacyjny, system motywujący, system controllingu itd., oraz szereg
narzędzi jak: Internet, intranet, ekstranet, bazy danych, pokoje rozmów, biblioteki; a także metod:
obrady, koła jakości, kaizen(ciągłe…
… ukrytej w jawną (eksternalizacja)
6. Udoskonalenie procesów edukacyjnych, treningu o tworzenia sieci nowo zwerbowanych
pracowników
7. Udoskonalenie procesów rozwoju pracowników
8. Ulepszenie zachowywania wiedzy (pamięci organizacji)
9. Udoskonalenie dostępu do istniejącej wiedzy
10. Udoskonalenie dystrybucji wiedzy
11. Poprawa zarządzania innowacjami
12. Redukcja kosztów
13. Sprzedaż wiedzy
Wartości…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)