Zarządzanie - ściąga

Nasza ocena:

5
Pobrań: 14
Wyświetleń: 966
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie - ściąga  - strona 1

Fragment notatki:

Japonia LM outsourcing
Organizacja wirtualna i telepr a ca Telepraca Shigeo Shingo
1. praca zespołowa
2. total quality control
3. rynkowy charakter produkcji
4. bezpośredni kontakt z dostawcami - szczególny dobór dostawców
5. symultaniczny engineering
6. zarządzanie zasobami ludzkimi (w Japonii):
- dożywotnie zatrudnienie
- partycypacja w zarządzaniu
- szkolenia
- rozwój personelu
- dobra atmosfera w zespole pracowniczym
Sposoby realizacji LM:
1. decentralizacja zarządzania
2. wdrażanie przedsięwzięć restrukturyzacyjnych i modernizacyjnych
3. optymalizacja procesów
4. wdrażanie innowacji
5. troska o wysoką jakość
6. podnoszenie kwalifikacji
7. stymulowanie motywacji
8. stworzenie odpowiedniego klimatu w firmie
Outsourcing - narzędzie LM
- rezygnacja z realizacji niektórych funkcji przez przedsiębiorstwo (szczególnie pomocniczych)
- korzystanie z usług zewnętrznych oferentów
Oferowane usługi to:
= fizyczne (transport)
= serwisowe (konserwacja i utrzymanie sprzętu)
= finansowe
= informacyjne
Wady: wzrost kosztów, działanie na „rynku wewnętrznym”, zagrożenie wynikające z utraty kontroli nad wyodrębnionym podmiotem
Zalety: miejsca pracy, racjonalizacja struktury organizacyjnej, dekoncentracja kapitału, „odroczona przedsiębiorczość”
Przedmiotem outsourcingu są różnego rodzaju usługi (np. informacyjne - rozwija się bardzo dynamicznie; broker inf. - firma dostarczająca usług informacyjnych).
Zalety: 1. obniżka kosztów poprzez racjonalne wykorzystanie zasobów, 2. sprawniejsze, szybsze przepływy, 3. lepsze wykorzystanie zasobów materialnych i ludzkich Wady: 1. potencjalne uzależnienie od firmy zewnętrznej (dyktowanie cen, problemy z jakością)
2. zatarcie obrazu firmy wśród klientów (utrata tożsamości)
3. wzrost kosztów usług (nowo tworzone podmioty muszą ponieść koszty
Organizacja wirtualna - forma kooperacji prawnie niezależnych organizacji, które dostarczają usługi lub produkty na bazie wspólnego stosunku gospodarczego.
Podstawową zasadą funkcjonowania organizacji wirtualnej jest działanie według zamówień, zleceń klienta (a nie według mocy produkcyjnej).
Cechy przedsiębiorstwa wirtualnego:
1. wiedza fachowa (kompetencje kluczowe)
2. absolutne zaufanie
3. brak rywalizacji (współdziałanie - połączenie kluczowych kompetencji)
4. najnowsza technologia informatyczna
Zasady funkcjonowania:


(…)

… przedsiębiorstwa)
4. wykorzystanie „know-how”
Wady:
1. podział zysku
2. problemy z zaufaniem (nadużycie władzy)
3. rozmycie tożsamości organizacji (identyfikacja pracowników)
Główne obszary telepracy:
1. komunikacja między podwładnym a pracodawcą
2. przesyłanie efektów pracy (Internet)
3. telekonferencja i wideokonferencja 4. wirtualne sekretarki
Koncepcja telepracy ma charakter sektorowy, np.:
1. dziennikarze…
… diagnostyczny
a. zrozumienie istniejącego stanu - opis
b. wyznaczenie celów - łatwiej, lepiej, szybciej i przy niższych kosztach
2. opracowanie projektów ulepszeń:
a. obserwacja i krytyczna analiza
b. „brainstorming” - burza mózgów - generowanie twórczych pomysłów
3. wprowadzenie projektu do praktyki
a. przekonywanie
b. aktywne pilotowanie wdrożenia
Wady i zalety są takie, jak przy metodach diagnostycznych…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz