Zarządzanie przez jakość w przedsiębiorstwie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie przez jakość w przedsiębiorstwie - strona 1 Zarządzanie przez jakość w przedsiębiorstwie - strona 2

Fragment notatki:

zarządzanie przez jakość w przedsiębiorstwie - ujęcie branżowe - Jakość w handlu Zawodowe świadczenie pracy polegające na pośredniczeniu w obrocie towarowym mające na celu, zwiększenie użyteczności oferowanych, dóbr, istotne są aspekty materialne(asortyment) i niematerialne (obsługa).
Sfera nie widzialna dla klienta Sfera widzialna dla klienta
Klienci są niekonsekwentni, bo raz kupują w Biedronce, a kolejnym razem w delikatesach.
Jakość pojęciem wielowymiarowym
Dla pracowników ważne jest wypracowanie odpowiednich standardowych postępowań
Klienci biorą pod uwagę ofertę asortymentową oraz poziom obsługi, z którą spotkali się w sklepie.
Jakość usługi handlowej należy rozumieć jako stopień, spełnienie lub przekroczenia wymagań klientów w stosunku do oferty handlowej. Nieodzowne z zapewnieniem wysokiej jakości jest wypracowanie odpowiednich standardów postepowania, gwarantujących identyfikowalność czynności i osób je wykonujących. (patrz więcej w załączniku).
Np. HACCP- system dla podmiotów związanych z zaopatrzeniem, produkcją i handlem żywnością(restauracje, hotele, sklepy) np. jaja i warzywa przechowywane osobno, tylko stal nierdzewna, szkło i niektóre tworzywa sztuczne mogą być wykorzystywane w kuchni, ubiór personelu tylko z kieszeniami wewnętrznymi. Kryteria wyboru sklepu:
-lokalizacja
-jakość towaru
-ceny
-godziny otwarcia
-personel
-szerokość i głębokość oferty
-rodzaj obsługi
-zapłata kartą
-ciągłość oferty
-bezpieczeństwo
-programy lojalnościowe
Systemy jakości:
HACCP - analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontrolne
GMP - dobra praktyka produkcyjna
GHP - dobra praktyka higieniczna
GAP - dobra praktyka rolnicza
BRC - British Retail Consortium
IFS - International Food Standard
Elemnty materialne usługi handlowej
Zaplecze firmy handlowej np. magazyny
Usługa dla klienta A o określonej dla niego użyteczności
A
Elementy niematerialne
Usługa dla klienta B o określonej dla niego użyteczności
B
Usługi komplementarne
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz