Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład 9 (Sem. V)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 399
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład 9 (Sem. V) - strona 1 Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład 9 (Sem. V) - strona 2

Fragment notatki:

WYKŁAD IX
25.11.2008
Jak dzieła skuteczny menedżer? Jego zadaniem jest efektywność a tej można się nauczyć.
5 cech umysłu według Druckera:
menedżer musi planować swój czas i przeznaczać go tam gdzie są najważniejsze sprawy, tyczy się to przede wszystkim menedżerów najwyższego szczebla.
musi pamiętać, że wszystko co się dzieje jest nastawione a klienta, bo to on decyduje o tym czy kupuje od nas, decyduje także o tym z czego będziemy wytwarzać. Menedżer koncentruje się na świecie zewnętrznym, w umowie z Rada Nadzorczą ma wyraźnie zapisie do czego się zobowiązał, co ma osiągnąć, jakie parametry zostały mu wyznaczone do osiągnięcia i musi sprostać temu zadaniu.
budowanie na zaletach, czyli przydział obowiązków dla pracowników zgodnie z ich solnymi stronami. Trzeba wydobywać efektywność z ludzi, menedżer musi rozpoznać te mocne strony pracowników z rozmów i obserwacji i wykorzystać tą wiedzę aby przydzielić ludzi do odpowiedniej dla nich pracy, w której będą najbardziej efektywni.
menedżer musi umieć koncentrować się na sprawach podstawowych (zrządzanie przez delegowanie uprawnień). Koncentracja na podstawowych rzeczach, nie wchodzenie w szczegóły, którymi mogą zająć się inni.
skuteczny menedżer musi podejmować skuteczne decyzje. Może podejmować mniej decyzji ale powinny być one dobrze przygotowane. Musi umieć tworzyć procedury, analizować, nie zapominając o etyce.
Procedura- jest podpowiedzią dla wszystkich, pokazuje czego szef wymaga, a także czytelny jest sposób oceny zrealizowanych zadań. Pracownicy dobrze czują się kiedy maja klarowność sytuacji, aspekty korzystne i niekorzystne, cele integrują, pokazują kierunek działań.
Analiza- w pracy menedżer prawie nie ma rutynowych działań, każda decyzja wymaga analizy bo menedżer odpowiada za ludzi i nie może dopuścić do zagrożenia życia ludzi, ponosi odpowiedzialność za innych.
Etyka- etyka menedżera tzn. jeżeli ktoś już został menedżerem to w jego działaniu nie może być preferowania interesu własnego nad interesem firmy.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz