To tylko jedna z 13 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Cel i podstawowe zagadnienia Cel: zapewnianie konsumentom odpowiedniego poziomu satysfakcji, a przedsiębiorstwu - zysku i wiarygodnego wizerunku rynkowego.
Zagadnienia:
rozwój nowego produktu;
zarządzanie produktem w różnych fazach jego cyklu życia;
pozycjonowanie;
strategie produktowo-rynkowe;
kształtowanie asortymentu;
strategie dotyczące marki produktu.
Etapy rozwoju nowego produktu Kreowanie pomysłów nowego produktu Metody: Imitacja (wzorowanie się na konkurentach).
Kreatywność własnych pracowników.
Techniki pobudzające kreatywność: burza mózgów;
grupa nominalna (członkowie grupy nie porozumiewają się do publicznej prezentacji pomysłów);
wymuszone powiązania (łączenie dwóch lub więcej istniejących produktów).
Strategie marketingowe w fazie wprowadzenia produktu Strategia pozycjonowania (plasowania) produktu na rynku Istota: polega na ustaleniu pożądanego obrazu produktu - i zarazem przedsiębiorstwa - na rynku oraz kreowaniu tego obrazu w świadomości klientów.
Cel: umieszczenie produktu w jak najbardziej korzystnej pozycji na rynku, która pozwoli wyróżnić własną ofertę wśród konkurentów.
Kryteria wyróżniania produktu: charakterystyka produktu;
charakterystyka producenta;
charakterystyka użytkowników;
charakterystyka cenowa;
wizerunek.
Rodzaje pozycjonowania produktu stosowane w praktyce Konkurencyjne:
bezpośrednie konfrontowanie wyrobu z produktem konkurenta.
Sprzedażowe:
skupienie działań na prezentacji i promocji w miejscach sprzedaży.
Zorientowane na produkt:
eksponowanie opakowania, ceny, wartości i użyteczności.
Zorientowane na konsumenta:
eksponowanie unikalnych wartości produktu dla szczególnego rodzaju satysfakcji nabywcy.
Podstawowe strategie pozycjonowania produktu Wg kryterium liczby segme ntów rynku: Dla jednego segmentu rynku.
Dla wielu segmentów rynku.
Wg kryterium natężenia walki konkurencyjnej: imitacyjnego:
pozycjonowanie nowej marki w taki sposób, aby zajęła podobną pozycję do konkurencyjnej;
defensywnego:
pozycjonowanie nowej marki produktu do podobnej do innej własnej, która osiągnęła sukces;
(…)
…, która osiągnęła sukces;
w niszy rynkowej:
pozycjonowanie marki niepodobnej do innych w rezultacie stwierdzenia zapotrzebowania na produkt o określonych cechach;
antycypacyjnego:
pozycjonowanie z myślą o zmianie potrzeb rynku docelowego;
adaptacyjnego:
pozycjonowanie związane ze zmianą potrzeb danego rynku.
Strategie produkt - rynek
(wg kryterium nowości produktu i rynku)
w ujęciu H. I. Ansoffa
(jednego…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)