To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
3. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE I JEGO ADAPTACJA DO WARUNKÓW NOWEJ GOSPODARKI
CELE
Zrozumienie zarządzania marketingowego i jego roli w organizacji
Znajomość tego jak praktyka zarządzania marketingowego (w tym praktyka CRM) zmienia się, jako rezultat dostosowywania się do nowej gospodarki
Rozumieć marketingowe czynniki sukcesu w erze elektronicznej
1. Współczesna, tzw. nowa gospodarka jest hybrydą, bowiem tworzą ją zarówno elementy nowe jak i stare…
2. Praktyka zarządzania relacjami z klientami (CRM) w warunkach nowej gospodarki
Obniżanie współczynnika utraty klientów
Podwyższanie czasu trwania relacji z klientem
Podwyższanie potencjału wzrostu wartości relacji
Przemiana klientów przynoszących niskie zyski w wysoko-zyskownych lub rezygnacja z nich
Koncentracja na wartościowych klientach
3. Zarządzanie
twórczy proces, na który składają się: formułowanie koncepcji rozwoju i działalności organizacji oraz wcielanie w życie tej koncepcji poprzez oddziaływanie na otoczenie oraz uczestników organizacji.
4. Zarządzanie marketingowe (ZM)
to sposób zarządzania polegający na dążeniu do osiągania (na bazie rozumienia i adaptacji koncepcji marketingowej) celów organizacji - poprzez uzyskiwanie optymalnego poziomu zadowolenia i lojalności partnerów (interesariuszy) wymiany wzajemnie oferowanych, komunikowanych i dostarczanych wartości.
5. Zarządzanie marketingowe jako proces
Analizowanie sytuacji marketingowej (audyt marketingowy)
Opracowanie celów i strategii marketingowych
Opracowanie taktyk i programów marketingowych
Organizowanie, wdrażanie i kontrolowanie działań marketingowych
6. Zarządzanie marketingowe (ZM) i jego rola (funkcje) w przedsiębiorstwie
ZM to zarówno szczegółowa nauka w obrębie nauk o zarządzaniu jak i zespół praktycznych umiejętność wyboru rynków docelowych oraz pozyskiwania, utrzymywania i powiększania grona klientów (i innych kluczowych interesariuszy) poprzez kreowanie wyższej od konkurencji wartości, dostarczanie jej i informowanie o niej klientów (i interesariuszy)
ZM jest procesem planowania i realizacji pomysłów, kształtowania cen, promocji i dystrybucji towarów, usług i idei, mających doprowadzić do wymiany spełniającej oczekiwania docelowych grup klientów (interesariuszy) i cele organizacji ZM na celu ukształtowanie optymalnej wielkości i struktury popytu oraz jego rozłożenia w czasie, aby osiągać cele organizacji Zajmuje się nim personel odpowiedzialny nie tylko za rynek klientów, ale także za rynki: pracy, pieniężny, surowców itd.
(…)
… zadania specjalistów (menedżerów) marketingowych na różnych typach rynków Rynki konsumenckie …
Rynki biznesowe …
Rynki globalne …
Rynki organizacji non-profit oraz instytucji rządowych …
11. Główne czynniki wpływające na zmiany współczesnych rynków
nowe technologie
globalizacja
deregulacja
12. Niektóre elementy nowej gospodarki
Outsourcing
Benchmarking
Pogłębianie partnerstwa
Wzmacnianie współpracy…
… transkacji lub co najmniej jej ułatwienie
E-zakupy … zakupy elektroniczne
E-marketing… działalność marketingowa w środowisku Internetowym 16. Typowe domeny internetowe: B2C
B2B
C2C
C2B
17. Blog (Weblog): Typ strony internetowej, składającej się z kolejnych wpisów autora/autorów bloga i komentarzy jego użytkowników.
18. Wykorzystanie blogów przez przedsiębiorstwa (Weblog): Jako sposób na zainicjowanie obecności firmy w Internecie Serwis internetowy firmy i blog funkcjonują niezależnie
Blog jest włączony do serwisu internetowego przedsiębiorstwa
Witryna i blog (blogi) są w pełni zintegrowane
19. Podstawowe czynniki sukcesu w marketingu ery elektronicznej
Aktywne korzystanie z marketingowej bazy danych
Klarowna koncepcja wykorzystania Internetu
Logo firmy w starannie dobranych miejscach sieci (stronach…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)