Zarządzanie marketingiem - popyt

Nasza ocena:

3
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1302
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie marketingiem - popyt  - strona 1 Zarządzanie marketingiem - popyt  - strona 2 Zarządzanie marketingiem - popyt  - strona 3

Fragment notatki:


1.6. Zarządzanie marketingiem Poprzednie nasze rozważania koncentrowały się na znaczeniu i roli marketingu w prowadzeniu działalności. Spróbujemy teraz przełożyć te teoretyczne rozważania na praktyczne możliwości zarządzania. Zarządza­nie marketingiem to w istocie wdrażanie marketingowych koncepcji w odniesieniu do konkretnych, praktycznych problemów. Popularne, chociaż w pewnej mierze uproszczone jest założenie, że celem pracy specjalisty do spraw marketingu jest zwiększanie popytu na usługi banku czy towarzystwa ubezpieczeniowego. Bardzo często zadaniem specjalisty ds marketingu jest powiększanie popytu, ale w istocie jego praca polega kształtowaniu popytu w czasie. Do jego kompetencji należy wpływanie na wielkość i strukturę popytu w taki sposób, aby zapewnić bankowi realizację założonych zadań. Możemy wyróżnić siedem rodzajów popytu na rynku, którym należy przyporządkować określone działania marketingowe. Brak popytu Zadaniem marketingu w przypadku braku popytu na usługi finansowe jest wzbudzenie zainteresowania produktem na rynku poprzez odpowiednią reklamę. Przykładem może być kreowanie popytu na karty do bankomatów. Jest to nowa usługa na polskim rynku, która pojawiła się na początku lat dziewięćdziesiątych w wyniku wprowadzania nowych systemów dystrybucji i usług finansowych. Instalowanie bankomatów wymagało uświadomienie posiadaczom kont osobistych możliwości zakupu karty do bankomatów. Popyt utajony Na rynku może występować popyt na usługi, których bank obecnie nie świadczy, np. w banku na usługi doradcze dotyczące korzystnego inwestowa­na, na karty kredytowe, lokaty o płynnej formie oprocentowania itd. i mieni specjalisty do spraw marketingu jest zbadanie potencjalnego popytu ustalenie, czy jest możliwe wprowadzenie przez bank pożądanych usług. Popyt malejący Dotyczy sytuacji, gdy spadek popytu na pewne usługi ma charakter trwały, np. lokaty dewizowe. Zadaniem marketingu jest ustalenie przyczyn spadku i ponowne dokonanie oceny produktu, jego cech, docelowego rynku oraz prowadzonej kampanii reklamowej w celu ożywienia popytu lub podjęcia decyzji o wycofaniu usługi z rynku. Popyt nierównomierny Ten rodzaj popytu jest charakterystyczny dla całej sfery usług. Dotyczy występowania zjawiska sezonowości popytu. Co roku w Wielkiej Brytanii banki propagują specjalne rachunki oszczędnościowe z myślą o prezentach gwiazdkowych. Na wiosnę rośnie popyt na samochody, a tym samym na kredyty na cele konsumpcyjne. W okresie wakacji rośnie popyt na zielone karty itp. Do zadań specjalisty do spraw marketingu należy synchronizacja popytu z podażą, co określane jest jako synchromarketing, czyli manipulowanie cenami, reklamą, dystrybucją w ta­ki sposób, aby ustabilizować wielkość popytu na usługi finansowe w cza­sie. Marketing może na przykład zniechęcać klientów do korzystania z usługi, gdy popyt jest największy, i zachęcać, gdy popyt jest najniższy.

(…)

… założonych zadań. Możemy wyróżnić siedem rodzajów popytu na rynku, którym należy przyporządkować określone działania marketingowe.
Brak popytu
Zadaniem marketingu w przypadku braku popytu na usługi finansowe jest wzbudzenie zainteresowania produktem na rynku poprzez odpowiednią reklamę. Przykładem może być kreowanie popytu na karty do bankomatów. Jest to nowa usługa na polskim rynku, która pojawiła…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz