Zarządzanie jakościa - pytania i odpowiedzi

Nasza ocena:

5
Pobrań: 378
Wyświetleń: 5887
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie jakościa - pytania i odpowiedzi - strona 1 Zarządzanie jakościa - pytania i odpowiedzi - strona 2 Zarządzanie jakościa - pytania i odpowiedzi - strona 3

Fragment notatki:


Pytania i odpowiedzi dotyczące podstawowych zagadnień z przedmiotu to: podstawowe definicje ?jakości?, charakterystyka podstawowych cech jakości, przedstawić ewolucję w podejściu do jakości, przedstaw metodę QFD (?Dom jakości?) - sposób przeprowadzenia badań, dane wejściowe, uzyskane rezultaty, zakres przydatności. Ponadto przedstaw metodę FMEA - sposób przeprowadzenia badań, dane wejściowe, uzyskane rezultaty, zakres przydatności, przedstawić analizę jakościową (wykresy Ishikawy) oraz ilościową (Pareto-Lorenza) ? opis, dane wejściowe, uzyskane wyniki, zakres stosowania, przedstaw istotę metody 6 sigma i możliwości jej wykorzystania w dziedzinie poprawy poziomu jakości, jeśli nie było by to dla ciebie problemem przedstaw kartę kontrolną X-R i jej przydatność w dziedzinie jakości, przedstawić narzędzia szczególnie przydatne dla gromadzenia danych dot. jakości, scharakteryzuj metody pracy zespołowej wykorzystywane dla poprawy jakości. To dopiero początek pytań na które odpowiedzi znajdziecie w środku. A oto następne: omów pojęcia: norma, norma europejska, norma zharmonizowana, jednostka notyfikowana. Omów ?rodzinę norm? PN-ISO 9000:2000 oraz scharakteryzuj podstawowe dokumenty systemu zarządzania jakością, opisz rodzaje auditów dot. Jakości, jakie wymagania muszą być spełnione, aby można było uzyskać certyfikat systemu zarządzania jakością. Musisz także umieć: omówić normalizację i certyfikację jakości dla systemów jakości i wyrobów w Polsce, omówić system certyfikacji jakości w krajach UE, wymienić instytucje certyfikujące, przedstawić demonstrowanie zgodności z wymaganiami zasadniczymi (dotyczy CE),znakowanie dobrowolne i obowiązkowe dot. jakości wyrobów, omówić rozwój koncepcji dot. ?Zarządzania jakością?. Jakby tego było mało i jakby wam się nudziło to dorzucę jeszcze coś: omów demonstrowanie zgodności z wymaganiami zasadniczymi dla dyrektyw nowego podejścia, przedstaw proces prowadzący do oznakowania wyrobu symbolem CE, przedstaw zawartość ?Deklaracji zgodności? w procesie oznakowania CE, przedstaw metody wdrażania TQM. Bardzo proszę opisać modułową ocenę zgodności wg modułów A-H wykorzystywaną dla uzyskania oznakowania CE, a także pięknie proszę omówić ?Zasady TQM?, omówić ?Trylogię Jurana?, co oznacza postępowanie zgodne z zasadą ?5S?. Dlatego proszę wymienić i krótko scharakteryzować ważniejsze ?nagrody jakości?, również proszę scharakteryzować ?Polską nagrodę jakości?. Na koniec pragnę aby przedstawić składowe kosztów jakości (wg BS 6143)

PYTANIA Z „ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ”, III ROK, 2008-2009
Podstawowe definicje „jakości”
wg EOQC : jakość to stopień zaspokojenia potrzeb klienta. Dla wyrobów przemysłowych jakość jest połączeniem jakości projektowej i jakości wykonania
wg Crosby'ego: jakość to zgodność z wymaganiami
wg Oaklanda: jakość to zaspokojenie aktualnych i przyszłych potrzeb klientów wg PN-ISO 9000: jakość to stopień, w jakim zespół nieodłącznych (inherentnych) cech spełnia wymagania
Charakterystyka podstawowych cech jakości
a) Cechy fizyczne i chemiczne produktu(można określić w normach): wymiary, skład chemiczny, własności fiz.-chem. Zależą głównie od jakości projektów, materiałów, doboru technologii i jej realizacji, sposobu przechowywania i transportu
b) Cechy organoleptyczne: barwa, smak, zapach, połysk, konsystencja, zdobnictwo itp. Ocena znacząco zależna od indywidualnych upodobań odbiorcy. Możliwa ocena ekspercka.
c) Cechy zagregowane: przyrodniczo-techniczne, ekonomiczne, użytkowe, ergonomiczne, estetyczne, eko

(…)

… notyfikowaną; wydawany jest certyfikat zgodności przez jednostkę notyfiko-waną H Pełne zapewnienie jakości Moduł H obejmuje etap projektowania i produkcji, wymaga zatwierdzenia systemu jakości ISO 9001:2000 przez jednost-kę notyfikowaną Przedstawić proces prowadzący do oznakowania wyrobu symbolem CE
1. Identyfikacja odpowiednich dyrektyw. 2. Analiza ryzyka. 3. Identyfikacja zharmonizowanych norm. 4…
… ustanowiona 7 marca 1995 roku przez Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji oraz Fundację Teraz Polska.
Kategorie PNJ:
1. Nagrody Zespołowe - przyznawane przedsiębiorstwom, które przez wdrożenie TQM doprowadziły do wzrostu satysfakcji klientów, pracowników i współpracujących z nimi przedsiębiorstw oraz osiagnęły poprawę jakości pracy, procesów i odniosły sukces rynkowy. Zdobywcy…
… dla gromadzenia danych dot. Jakości
Narzędzia Zarządzania jakością slużą do gromadzenia i opracowywania danych, rezultaty można wykorzystac prawie natychmiast, efektywne ich wykorzystanie - w polączeniu z metodami
Schemat blokowy
Diagram Ishikawy
Diagram Pareto
Histogram
Arkusze kontrolne
Karty kontrolne
Scharakteryzować metody pracy zespołowej wykorzystywane dla poprawy jakości ZASADA PRACY ZESPOŁOWEJ…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz